Музычная виктарына да другога раздзела



Аладаў М. Хары “Дуб”, “Шчабятуха” на вершы М.Клімковіча, А.Дзеружынскага

Алоўнікаў У. Хары “На Палессі гоман”, “Радзіма мая дарагая”,

Анцаў М. Апрацоўкі “Го-го-го, каза”, “Лучына-лучыначка”

Багатыроў А. Хары “Спіце ўсе тыя”, “Праляцелі вятры”, “Шумелі бярозы”. Апрацоўкі народных песень “Зорка Венера”, “Люблю наш край”. Кантаты “Поэма-сказка о медведіхе”, “Беларускім партызанам”, “Беларускія песні”.

Бельцюков С. Восем духоўных хароў (“Усяночная”).

Вагнер Г. Хор “Дуб”, Апрацоўка “Ляцелі гуселкі”.

Васючкоў М. Тры харавыя паэмы на сл. Я. Коласа (фрагменты); Духоўная музыка (фрагменты).

Галкоўскі К. Сюіта для хору “Каханне”, апрацоўкі “Дуда”, “Саўка ды Грышка”.

Гайваронскі М. Хары “Спакойна дрэмле Нарач”, “Месяц”, апрацоўкі “Нявестанька”, “Ходзіць пава на вуліцы”.

Грачанінаў А. Апрацоўка “Пірапелка”, “Пірад Пятром”.

Дамарацкі У. Хары “Каб ведалі”, “Шчаслівы дзень”.

Захлеўны Л. Апрацоўкі “Гаварыла поле шырокае”, “А ў полі, полі”; харавы цыкл на народныя тэксты “Песні Беларускага Паазер’я”.

Залатароў В. Маленькая сюіта на тэмы заходніх беларускіх народных песень “Вяснянка”, “Жніўная”.

Казлова Г. Харавы тріпціх “Русь праваслаўная”.

Картэс С. Хор “Будзе навальніца”.

Касалапаў Я. Хары “На вечарынцы”, “Нескароныя”, апрацоўка “І туды гара, і сюды гара”.

Копасаў А. Апрацоўка “Ды маё ты сонейка”.

Кошыц А. Апрацоўка “Лугам, лугам зеляненькім”.

Кузняцоў В. “Палескае вяселле”; Хор “Падае снег”. Кантата “Ціхіня песні”.

Кузняцоў І. Хор “Беллада пра маці”, апрацоўкі беларускіх народных песень.

Куліковіч-Шчаглоў М. Хары “О, Беларусь, мая шыпшына”.

Літвін М. Харавы цыкл “Родныя вобразы” (фрагменты).

Літвіноўскі А. Кантаты “Вяселле”, “Missa ordinarium” (Sanctus Benedictus)

Лукас Д. Хары “У садочку май”,“У цёмным лесегаманіла”.

Лучанок І. Хары “Мой родны кут”, “Спадчына”

Любан І. “Паходная партызанская”, “Бывайце здаровы”.

Мацісон М. Хор “Слуцкія ткачыхі”.

Мдзівані А. Харавы цыкл “Снапочак”. Харавы цыкл “На Купалле”.

Наско Э. Хор “Ратуй нас, Божа”. Аранжыроўка “Іскарка”.

Падкавыраў П. Апрацоўка “Ой, ляцелі гусі з броду”.

Палонскі С. Хары “Янку Купале”, “Вечарынка ў калгасе”.

Паплаўскі К. Апрацоўка “Ты запей, запей, жаваранак”.

Пукст Р. Хор “Партызанскія акопы”. Апрацоўка “Павей ветрык, павей”.

Равенскі М. Хор “Магутны Божа”. Апрацоўка “Ой, далечка”.

Рашчынскі А. Харавая балада “Брацетка і сястрыца”. Араторыя “Смутак памяці”.Апрацоўка “ Туман матушыка”.

Сакалоўскі Н. Харавая песня “Неман”. Апрацоўка “Ой, на двары дзень бяленькі”.

Семяняка Ю. Хары “Зімовы лес”, “Спакойна дрэмле Нарач”, “Крыніцы”. Апрацоўка “Ах ты, зімушка, зіма”.

Смольскі Д. “Партызанскі трыпціх”. Араторыя “Мая радзіма”.

Солтан У. Хары з опер “Дзікае паляванне караля Стаха”, “Пані Ядвіся”.

Тырманд Э. Хары “Зімой”, “Падаюць сняжынкі”.

Туранкоў А. Хары “Рабочы палац”, “Падвей”, “Вязень”. Духоўныя творы.

Турышаў А. Харавы трыпціх “Лес”. Хары “Сіні май”, “Тальянка”.

Тэраўскі Ул. Харавыя песні “Гамбруська”, “А ў бары, бары”.

Цікоцкі Я. Хор “Зайшло ужо сонейка”.Апрацоўка “Із далёкіх, із краёў”.

Цесакоў К. Харавы цыкл. Апрацоўка “Пайшла, пайшла красная дзеўка”.

Цітовіч Г. Апрацоўкі “Рэчанька”, “Пры Дунаёчку”.

Чуркін М. Хары “На полі вясной”, “Мароз-ваявода”.

Шлег Л. Харавая сюіта “Лубок”. Кантата “Трава-мурава” (фрагмент). Духоўная музыка.

Хадоска А. Кантата “Песні Белай Русі”.

Хары з опер беларусскіх кампазітараў

Багатыроў А. У пушчах Палесся (“Гэй у лесе”). Надзея Дурава.

Аладаў М. Тарас на Парнасе (“Ой, ляцелі гусі”).

Смольскі Д. Сівая легенда (хор народа).

Пукст Р. Марынка. Машэка (хор русалак); Там за садамі.

Туранкоў А. Кветка шчасця (“Ой, рана на Йвана”, “Юрачка”).

Лукас Д. Кастусь Каліноўскі (“Канапелькі мае”, Сцэна дзеда з хорам).

Цікоцкі Я. Міхась Падгорны (“Па гарохаўю, па ячынню”), Алеся.

ЦесакоўК. Рабінавая ноч (“Ой, ішла каляда”);

Семяняка Ю. Хары з опер “Зорка Венера”, “Новая земля” (па выбары).

Солтан Ул. Дзікае паляванне караля Стаха, Пані Ядзвіся.

Картэс С. Джардана Бруна. Матухна Кураж. Візіт Дамы (па выбары).

ЛІТАРАТУРА

Асноўная

Глушчанка Г., Мухарынская Л. Гісторыя беларускай савецкай музыкі / Мн., 1971. Вып.1.

История беларусской музыки / Под ред. Г.Глущенко. Мн., 1976.

История музыки народов СССР / Под ред. Келдыша Ю.: Мн., 1970 – 1974. Т. 1 – 5.

Капілаў А., Ахвердава А. Музычная літаратура Беларусі XIX – пачатку XX ст. – Мн., 2000.

Кулешова Г. Белорусская кантата и оратория. – Мн., 1987.

Нисневич И., Нисневич С. Очерки по белорусской музыкальной литературе. – М.; Л., 1969.

Смагін А. Беларуская харавая літаратура: Курс лекцый. – Мн., 1998.

Смагін А. Харавое мастацтва Беларусі XX ст. – Мн., 1998.

Беларускія народныя і рэвалюцыйныя песні (для харавога і сольнага выканання) / Скл. І. Любан. – Мн., 1938.

Беларускія народныя песні / Скл. Р. Шырма. Вільня, 1929. Вып.1.

Харавая полифония. / Сост. В. Ровдо и др. – Мн., 1981.

Хрестоматия по истории белорусской советской музыки / Сост. Г.Глущенко, С.Нисневич. – Мн., 1978.

Хрэстаматыя па чытанню харавых партытур: У 2 т. / Скл. В.Роўда. –Мн.,1973 – 1974. Т.1 – 2.

Хрэстаматыя па беларускай харавой опернай літаратуры / Скл. В.Роўда. – Мн., 1975.

Хрэстаматыя па дырыжыраванню / Скл. А. Жураў. МН., 1987.

Дадатковая

Лыч Л., Навіцкі Ул. Гісторыя культуры Беларусі. – Мн., 1996.

Масленікава В.П. Мастацкая адукацыя ў Беларусі. – Мн., 1999.

Музычны тэатр Беларусі (1917 – 1959 гг.). – Мн., 1993.

Харавая музыка. Літургія. / Укл. А.Пякуцька і інш. – Мн., 1994.

Дедюля Т. Беларусская советская песня. – Мн., 1982.

Духоўная харавая музыка: Вучэб.-метад. дапаможнік / Скл. А. Пякуцька, З. Леановіч, В. Маеўская. – Мн., 1996.

 

ЗМЕСТ КУРСА

РАЗДЗЕЛ ІІI. КЛАСІЧНАЯ ХАРАВАЯ ЛІТАРАТУРА (РУСКАЯ)

 

Тэма 1. Вытокі прафесійнага харавога мастацтва. Харавая музыка эпохі Асветы.

Знаменны распеў – выдатная з’ява рускага мастацтва даўніны. Ладава-інтанацыйныя і структурныя рысы. Натацыя. Раннія формы шматгалосся. Радковыя спевы.

Фарміраванне гамафонна-гарманічнага стылю ў другой палове ХІІ ст. З’яўленне лінейнай натацыі. Партэсныя спевы, іх тэмбрава-рэгістравыя асаблівасці. Дзейнасць М. Дылецкага і яго школы. Вядучыя жанры – партэсны канцэрт і кант.

Умацаванне дэмакратычных тэндэнцый у рускім мастацтве. Цікавасць да народнай творчасці. Роля народнай песні ў жанрах прафесійнай харавой творчасці.

Новы этап у развіцці харавога канцэрта. Творчасць М. Беразоўскага і Д. Бартнянскага – першы перыяд рускай харавой класікі.

Хоры ў даглінкінскай оперы, іх месца ў драматургіі. Харавыя апрацоўкі народных песень у операх Я. Фаміна, М. Мацінскага, В. Пашкевіча.

Пераход ад прамога цытавання фальклору да пераносу інтанацый у аўтарскую музыку.


Дата добавления: 2015-12-21; просмотров: 14; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!