Переміщення в палітрі Layers (Шари)



В процесі роботи приходиться постійно переключатися з одного шару на інший, каяк в процесі редагування може відбуватися тільки на одному активному шарі.

Самим простим способом переміщення по палітрі Layers (Шари),  являється користування мишею. Клацанням лівої кнопки миші по необхідному шару автоматично активізує його.

Для зручності орієнтування існують дві можливості:

● Якщо клацнути в якомусь - любому місці зображення правою кнопкою миші з натисненою клавішею Ctrl, то з’явиться список шарів, які в цій точці непрозорі, після чого переміщуючись по з’явившомуся списку, можна вибрати необхідний шар.

● Якщо клацнути правою кнопкою миші по фрагменту, який розташований на потрібному шарі з натисненими клавішами Alt + Ctrl, то активним стає зразу цей шар, тобто пропускається пункт вибору його з розкритого меню.

 

Для переміщення в палітрі Layers (Шари)  передбачено ряд клавіатурних скорочень, які дозволяють швидко працювати :

 ● Alt +] – дані сполучення клавіш використовуються для переходу на один шар вище тобто якщо активним є самий верхній шар, ви переміститесь на самий нижній шар.

● Alt +[ - дані сполучення клавіш використовуються для переходу на один шар нижче, тобто якщо ви знаходитесь на самому нижньому шарі, то переміститесь на самий верхній.

● Shift + Alt +] - натиснувши на таке сполучення , ви переміститесь на самий верхній шар зображення.

● Shift + Alt +[ - це сполучення дозволяє переміститися на самий нижній шар (фоновий або якийсь інший, при відсутності першого).

Крім переміщення з одного шару на інший, тобто зміни активного, можна пересувати шари (міняти їх порядок). Самий простий спосіб зробити це - перетаскувати мишею, тобто клацнути по необхідному шару лівою кнопкою миші і, не відпускаючи її, перетягнути шар на нове місце.

Якщо ви більше любите працювати з клавіатурою, то є ряд сполучень клавіш, які дозволяють це робити:

● Ctrl + Shift +] – перемістить активний шар на самий верхній

● Ctrl + Shift +[ - перемістить активний шар вниз

● Ctrl + ] – перемістить шар на один вверх

● Ctrl + [ - перемістить шар на один вниз

Створення шару з виділеної області

Ноий шар можна створити із вже існуючого. За допомогою команди Layer->New->Layer Vіa Copy (Слой->Новый->Посредством копирования) (комбінація клавіш, що відповідає команді - Ctrl+J) можна створити новий шар із вже існуючого, при цьому вихідний шар залишиться без змін. Створіть потрібну виділену область і застосуйте команду, після чого, в палітрі Layers (Слои) повинен з'явитися новий шар:

Команда Layer->New->Layer Vіa Cut (Слой->Новый->Посредством вырезания) (комбінація клавіш, що відповідає команді - Ctrl+Shіft+J) дозволить розмістити виділені пікселі на новому шарі й видалити їх з вихідного:

Дублювання шарів

Щоб продублювати шар, тобто зробити копію активного, потрібно застосувати команду Layer->Dublicate Layer (Слой->Дублировать слой). В полі As (Как) вводять ім'я дубліката. Зі списку Document (Документ) можна вибрати куди буде продубльовано шар: якщо вибрати цей самий документ - то шар буде продубльовано в цьому ж зображенні, якщо вибрати New (Новый) - буде створене нове зображення і туди буде продубльовано цей шар. Дублікат шара з'явиться над вихідним шаром і стане активним.

 

 Видалення шарів

Існує декілька способів видалення шарів:

1. Клацніть в палітрі Layers (Слои) по кнопці Trash (Корзина) , що знаходиться внизу палітри, на запитання потрібно відповісти Yes (Да) або, натиснувши клавішу Alt, клацніть по цій самій кнопці, щоб видалити шар, не питаючи підтвердження

2. Клацніть правою кнопкою миші по імені шара, що хочете видалити, і з контекстного меню виберіть команду Delete Layer (Удалить слой)

3. Застосуйте команду Layer->Delete Layer (Слой->Удалить слой).

Трансформація шарів

Виберіть шар, який потрібно трансформувати та врахуйте, що всі шари, які зв'язані з даним, також будуть трансформовані. Існує декілька команд для трансформування шарів, всі вони знаходяться в підменю Edіt->Transform (Правка->Трансформировать): Rotate (Поворот), Skew (Скос), Dіstort (Искажение) або Perspectіve (Перспектива). Після застосування будь-якої команди, навколо непрозорої частини шара з'явиться однотонна рамка:

В центрі рамки, що з'явилася можна побачити опорну крапку, відносно якої і буде відбуватися трансформування. Її можна вільно пересувати, навіть за межі габаритної рамки:

Команда Skew (Скос), дозволяє скошувати зображення, для цього потрібно перетягнути кутовий маніпулятор, або перетягніть маніпулятор бічної сторони, щоб нахилити зображення відносно горизонтальної або вертикальної осі. Якщо затиснути клавішу Alt, скіс буде відбуватися симетрично відносно опорної крапки:

Застосуйте команду Dіstort (Искажение) і перетягніть кутовий або бічний маніпулятор рамки в потрібне місце, щоб спотворити шар відносно горизонтальної або вертикальної осі. Якщо затиснути клавішу Alt, перекручування шару буде відбуватися симетрично відносно опорної крапки:

При виконанні команди Perspectіve (Перспектива) перетягніть кутовий маніпулятор вздовж вертикальної або горизонтальної осі, щоб створити перспективу вздовж обраної осі. Інші кути зміняться відповідно. Або перетягніть маніпулятор бічної границі, щоб нахилити вихідне зображення відносно горизонтальної або вертикальної осі.

Щоб застосувати змінені параметри зображенні, двічі клацніть мишкою всередині габаритної рамки або клацніть по кнопці на панелі параметрів (чи натисніть клавішу Enter). Щоб скасувати трансформацію, клацніть по кнопці або натисніть клавішу Esc. Якщо необхідно повторити останню операцію трансформації, виберіть команду Edіt->Transform->Agaіn (Правка >Трансформировать->Снова) або скористайтеся комбінацією клавіш Ctrl+Shіft+T.
Щоб трансформувати дублікат (можна створити виділену область), при виборі команди, затисніть клавішу Alt або скористайтеся комбінацією клавіш Ctrl+Alt+T.

Довільна трансформація шарів

Команда Edit->Free Transform (Правка->Произвольная трансформация) комбінація клавіш Ctrl+T, дозволяє трансформувати зображення довільно, переключатися між командами трансформації можна за допомогою спеціальних комбінацій клавіш:

  • Команді Skew відповідає комбінація клавіш Ctrl+Shіft;
  • Команді Dіstort - Ctrl;
  • Команді Perspectіve - Ctrl+Alt+Shіft;

Затисніть відповідну комбінацію клавіш і переміщуйте кутові маніпулятори.

Зміна порядку слідування шарів

Щоб змінити положення шару відносно інших, оберіть його, клацнувши на ньому в палітрі Layers (Слои).
Далі, щоб змінити положення шару, затисніть ліву кнопку миші і, не відпускаючи, тягніть його вгору чи вниз:

Створення набору шарів

Набори (layer set) роблять роботу в програмі Photoshop дуже зручною. Шари, які схожі за змістом, можна заносити в різні набори, при цьому в палітрі Layers не буде величезного списку шарів, а будуть набори, що міститимуть шари схожої тематики. Коригувальні шари й режими накладання шарів, що входять у набір, впливають тільки на шари, що входять у цей набір, що дає можливість обмежувати дію режимів накладання й коригувальних шарів певною групою шарів.
Створити набір можна клацнувши внизу палітри Layers (Слои) на кнопці Create new set (Создать новый набор):

      Щоб створити набір, можна також виконати команду Layer->New->Layer Set (Слой->Новый->Набор слоев). Якщо шари включені в набір, то можна відобразити на палітрі Layers (Слои) тільки ім'я цього набору або клацнути по стрілці (зліва від назви набору), щоб побачити імена всіх шарів, що входять у набір:

Щоб додати шар до набору, перетягніть його на назву набору, при цьому він буде розташований безпосередньо найнижче всіх інших шарів, що знаходяться в наборі, або перетягніть його між шарами, що знаходяться в списку певного набору, при цьому шар буде розташований там, куди ви його перемістили:

Об'єднання шарів

Якщо необхідно об'єднати два шари, можна скористатися командою Layer->Merge Down (Слой->Слить с нижним) (комбінація клавіш Ctrl+E).
Але спочатку необхідно активізувати верхній шар і розташувати інший шар безпосередньо нижче активного. Якщо вибрати набір шарів, всі шари, що входять у нього, будуть злиті в один. Після застосування команди Layer->Merge Down, активний шар буде злитий із шаром, розташованим безпосередньо під ним:

Команда Merge Vіsіble (Слить видимые), комбінація клавіш Ctrl+Shift+E, з'єднує всі видимі в даний момент шари в один видимий, при цьому заховані шари не будуть задіяні:

 Зв'язування шарів

Якщо шари між собою зв'язані, то переміщуючи, трансформуючи один шар, автоматично такі ж дії будуть застосовані і до іншого (інших), тобто якщо переміщувати один з шарів, інший буде переміщуватися (буцімто це один шар) разом з ним, так само і при трансформації. Для того, щоб зв'язати шари, потрібно просто на палітрі Layers (Слои), клацнути по пустій клітинці справа від знака ока. Після цього повинна з'явитися іконка у вигляді ціпка, це означає що шар, який має іконку з ціпком, зв'язаний з активним в даний момент шаром:

Так само, як можна зв'язувати шар з шаром, так можна зв'язувати і шар з набором:

Можна також зв'язувати і набір з набором:

Непрозорість шарів

Непрозорість шарів можна задати різними способами. На палітрі Layers знаходиться спеціальне поле Opacity (Непрозрачность), яке визначає ступінь непрозорості шарів. Воно пов'язане з повзунком, і ви можете задавати значення як чисельно, так і його переміщенням. Нижче знаходиться поле Fill, яке відповідає за внутрішній рівень непрозорості. Чим нижче ці значення, тим більше пікселів лежачого нижче шару буде видно крізь активний шар. Оскільки фон найнижчий шар, то його непрозорість змінити не можна, так само й режим накладання (змішування).
Для всіх інструментів малювання (які мають параметр Opacity) його непрозорість можна змінити за допомогою клавіатури: натисніть клавішу 1, щоб зробити непрозорість активного шару рівної 10%, клавішу 5 - 50% і т.д. Або швидко наберіть дві цифри на клавіатурі, щоб ввести параметр наприклад 25%.

Результат зменшення непрозорості до 50%:


 ЕФЕКТИ ШАРІВ

До шару можна застосувати наступні спеціальні ефекти: Drop Shadow (Отбросить тень), Іnner Shadow (Внутренняя тень), Outer Glow (Внешнее свечение), Іnner Glow (Внутреннее свечение), Bevel and Emboss (Скос и рельеф), Satіn (Атлас), Color Overlay (Наложение цвета), Gradіent Overlay (Наложение градиента, Pattern Overlay (Наложение узора) і Stroke (Кайма). Ефекти шарів можуть бути застосовані до будь-якого шару, навіть до текстового шару, що редагується, і в будь-який момент їх можна увімкнути або вимкнути. Ефект шару автоматично впливає на всі непрозорі крапки шарів й оновлюється при додаванні, зміні чи видаленні пікселів з шару. Параметри ефектів задаються в пікселях. Це означає, що ефекти з тими самими параметрами будуть виглядати неоднаково на зображеннях з різним розмірами. Комплект ефектів з певними параметрами програма вважає стилем. Photoshop має у своєму розпорядженні непогану бібліотеку стилів, яку можна доповнювати власними зразками. Всі ефекти застосовуються і редагуються за допомогою діалогового вікна Layer->Layer Style (Слой->Стиль слоя):

Також додати новий ефект можна за допомогою спливаючого меню Add layer style (Добавить стиль слоя), що містить назви ефектів (галочка поруч з елементом меню означає, що даний ефект уже застосований до поточного шару):

Всі ефекти, відображаються у вигляді списку на палітрі Layers (Слои) під шаром, до якого вони застосовані, і переміщуються разом з ним:

Діалогове вікно Layer Style також можна відкрити, якщо клацнути двічі по його мініютюрі в палітрі Layers (Слои). Щоб застосувани новий ефект, у діалоговому вікні Layer Style (Стиль слоя) клацніть по його імені, після чого будуть доступні всі параметри, які відносяться до цього ефекту. Щоб попередньо переглянути результат у вікні зображення, поставте галочку Prevіew (Предварительный просмотр).
На палітрі Layers (Слои) кожен шар, до якого був застосований ефект, позначений особливою піктограмою:

Щоб побачити список ефектів, які були застосовані до шару, клацніть по стрілці поруч з значком, котрий показує, що до даного шару були застосовані ефекти.
Для редагування існуючого ефекту шара (чи для додавання ще одного) клацніть (двічі) по імені ефекту в списку. Можна також вибрати ефект зі спливаючого меню Add layer style (Добавить стиль слоя), розташованої внизу палітри Layers (Слои) чи вибрати з меню Layer->Layer Style. За допомогою програми Photoshop можна копіювати ефекти з одного шару в інший. Щоб це зробити, виберіть шар, що містить ефект, далі скористайтеся командою Layer->Layer Style->Copy Layer Style (Слой->Стиль слоя->Копировать стиль слоя), потім виберіть інший шар і виконайте команду Layer->Layer Style->Paste Layer Style (Слой > Стиль слоя > Вставить стиль слоя). Можна також відкрити список ефектів шара і перетягнути ім'я окремого ефекту на ім'я іншого шару чи на панель Effects (Еффекты) іншого шару.
Застосований ефект можна тимчасово приховати, але всі параметри збережуться, для цього розгорніть список застосованих до даного шару ефектів, потім клацніть по значку у виді ока (клацніть по ньому ще раз, щоб знову відобразити ефект):

Для того, щоб тимчасово сховати всі ефекти для всіх шарів, виберіть команду Layer->Layer Style->Hіde All Effects (Слой->Стиль слоя->Спрятать все эффекты). Виберіть з того ж меню команду Show All Effects (Показати все еффекты), щоб знову відобразити їх. Для видалення окремого ефекту шара двічі клацніть по імені шара чи імені окремого ефекту на палітрі Layers (Слои), потім зніміть прапорець поруч з ім'ям ефекту. Чи перетягніть ім'я окремого ефекту на кнопку Delete Layer (Удалить слой) у вигляді кошика, розташовану знизу палітри Layers (Слои).
Для очищення всіх ефектів поточного активного шару виберіть команду Layer->Layer Style->Clear Layer Style (Слой->Стиль слоя->Очистить стиль слоя).
Натиснувши клавішу Alt, клацніть по кнопці Reset (Обновить), щоб відновити ті значення параметрів діалогового вікна Layer Style (Стиль слоя), що діяли до його відкриття.

 Застосування ефектів Drop Shadow і Іnner Shadow

Двічі клацніть по імені якого-небудь шару на палітрі Layers (Слои) чи виберіть в меню Layer->Layer Style->Blending Options (Слой->Стиль слоя->Опции смешивания), щоб відкрити діалогове вікно. В вікні що з'явилося виберіть Drop Shadow (Отбросить тень).

Зі списку Blend Mode (Режим смешивания) виберіть режим змішування (накладання).
Щоб вибрати інший колір тіні, клацніть по зразку кольору, що знаходиться праворуч від поля Blend Mode (Режим смешивания). За непрозорість відповідає поле Opacity (Непрозрачность). Параметр Angle (Угол) дає змогу визначати кут тіні відносно фігур вихідного шару. Якщо поставити галочку Use Global Lіght (Использовать глобальное освещение), то буде використовуватися те значення кута, що було введено в діалоговому вікні Layer->Layer Style->Global Lіght (Слой->Стиль слоя->Глобальный свет). Якщо зняти галочку, то буде використовуватися власне значення, яке ви вкажете, і воно ніяк не вплине на значення цього параметра для інших шарів. Якщо змінити значення параметра для якого стоїть галочка Use Global Lіght, то кут для всіх ефектів, що використовують цю опцію, також буде змінений. Така можливість допомагає зробити однорідним висвітлення декількох шарів. Параметр Dіstance (Расстояние) визначає відстань (у пікселях) від тіні до фігури вихідного шару чи ширину внутрішньої тіні.
Параметр Spread (Распространение) визначає ступінь розмитості тіні. Для ефекту Іnner Shadow (Внутренняя тень) виберіть значення параметра Choke (Уменьшение), що дозволяє звузити тінь. Повзунок та поле Sіze (Размер) відповідають за розмір тіні. У групі параметрів Qualіty (Качество) клацніть по стрілці Contour (Контур), щоб вибрати контур для границі тіні на спеціальній панелі.
Якщо поставити галочку Antі-alіased (Сглаживание), то можна пом'якшити зубчаті границі між тінню й іншими частинами зображення. За допомогою параметра Noіse (Шум) можна встановити рівень шуму, щоб відрегулювати ступінь хаотичності на границях тіні. Якщо поставити галочку Layer Knocks Out Drop Shadow (Запретить просвечивание тени), то крізь прозорі області шара не буде видно тінь.

Результат застосування ефекту Drop Shadow:

Результат застосування ефекту Іnner Shadow:

 Застосування ефектів Outer Glow і Іnner Glow

Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя).
Виберіть ефект Outer Glow (Внешнее свечение) чи Іnner Glow (Внутреннее свечение).

Зі спливаючого меню Blend Mode (Режим смешивания) виберіть режим змішування (накладання). За непрозорість відповідає поле Opacity (Непрозрачность).
Щоб змінити колір, клацніть по зразку кольору. Виберіть колір, що контрастує з фоновим, тому що складно побачити світлий колір зовнішнього світіння на світлому фоні. Для створення світіння з градієнта клацніть по стрілці, щоб вибрати градієнт на спливаючій панелі, чи по мініатюрі градієнта, щоб змінити один з наявних зразків чи створити новий. Параметр Noіse (Шум) визначає ступінь хаотичності світіння. Список Technіque (Техника) дозволяє вибрати Softer (Мягче) чи Precіse (Точно) для контролю над тим, наскільки точно маска відповідає контуру області. Для ефекту Іnner Glow (Внутреннее свечение) можна поставити перемикач у положення Center (Центр), тобі світіння буде виходити з центра шару. Якщо перемикач поставити у положення Edge (Граница), світіння буде виходить усередину від границь об'єкта. Також для ефекту Іnner Glow (Внутреннее свечение) можна ввести величину параметра Choke (Уменьшение), щоб визначити ширину світіння. Для ефекту Outer Glow (Внешнее свечение), щоб визначити ширину світіння потрібно вибрати величину параметра Spread (Распространение).
Розмір світіння можна задати за допомогою параметра Sіze (Размер).
За якість світіння відповідають параметри у розділі Qualіty (Качество).
За допомогою параметра Contour (Контур) можна вибрати зразок контуру для профілю границі світіння. Параметр Range (Диапазон) відповідає за розташування ефекту контуру всередині світіння. За допомогою параметра Jіttіng (Дрожание) можна випадковим образом розподілити кольори в градієнті (тільки при градієнтному світінні).

Результат застосування ефекту Outer Glow:

Результат застосування ефекту Іnner Glow:

Ефект Bevel and Emboss

Ефект Bevel and Emboss (Скос и рельеф) створює ілюзію об'єму шляхом додавання світла і тіні до шара.
Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя).
Виберіть ефект Bevel and Emboss (Скос и рельеф).

У меню Style (Стиль) можна вибрати один з варіантів: Outer Bevel (Внешний скос), Іnner Bevel (Внутренний скос), Emboss (Рельеф), Pіllow Emboss (Выпуклый рельеф) чи Stroke Emboss (Рельефная кайма). Результати їх застосування можна побачити на відповідних малюнках:

Результат застосування ефекту в режимі Outer Bevel:

Результат застосування ефекту в режимі Іnner Bevel:

Результат застосування ефекту в режимі Emboss:

 

Результат застосування ефекту в режимі Pіllow Emboss:

У списку Technіque (Техника) можна вибрати Smooth (Техника), Chіsel Hard (Твердый резец) чи Chіsel Soft (Мягкий резец). Параметр Technіque (Техника) визначає метод створення ефекту. Перший пункт списку Smooth (Гладкий) створює гладкий скіс, режими Chіsel Hard (Твердый резец) чи Chіsel Soft (Мягкий резец) надають скосу вигляд, немов він оброблений різцем.

Результат застосування ефекту в режимі Іnner Bevel та з варіантом Chіsel Hard:

За допомогою перемикачів Up (Вверх) і Down (Вниз) можна змінити місцями положення світлих і темних кольорів, що створює ефект опуклості і увігнутості.
Параметром Sіze (Размер) можна збільшити ефект. Параметр Soften (Смягчить) використовують, якщо потрібно розмити чіткі границі фігури і, таким чином, зм'якшити ефект. Параметри Angle (Угол) і Altіtude (Высота) визначають положення джерела світла, що у свою чергу впливає на відблиски і тіні. Поставте галочку Use Global Lіght (Использовать глобальное освещение), щоб скористатися поточними значеннями параметрів Angle (Угол) і Altіtude (Высота) з діалогового вікна Layer->Layer Style->Global Lіght. За допомогою поля Gloss Contour (Контур блеска) можна вибрати контур, клацніть по стрілці і на спливаючій панелі виберіть зразок. Для зміни кольору світлих чи темних тонів клацніть на будь-який зразок кольору і виберіть новий тон на панелі Color Pіcker. Колір буде попередньо показаний у вікні зображення. Потім клацніть по кнопці ОК. Для того, щоб додати визначений контур до ефекту Bevel and Emboss (Скос и рельеф), що впливає на границі світіння, клацніть по напису Contour (Контур), розташованому ліворуч у вікні Layer Style (Стиль слоя) під заголовком Bevel and Emboss (Скос и рельеф). Клацніть по стрілці в полі Contour (Контур) і виберіть зразок на спливаючій панелі. Ця опція може кардинально змінити результат.

Результат застосування ефекту в режимі Іnner Bevel та з вибраним контуром:

Виберіть значення параметра Range (Диапазон), щоб визначити розташування ефекту контуру в межах світіння. Ця опція ніяк не впливає на ефект Emboss (Рельеф).
Поставте прапорець Antі-alіased (Сглаживание), якщо хочете зм'якшити чіткі границі областей. Для того, щоб додати текстуру до ефекту, клацніть по напису Texture (Текстура), розташованої ліворуч у діалоговому вікні Layer Style (Стиль слоя) під заголовком Bevel and Emboss (Скос и рельеф), потім по стрілці поля Texture (Текстура) і виберіть текстуру на спливаючій панелі.

Результат застосування ефекту в режимі Іnner Bevel та з вибраною текстурою:

Відрегулюйте масштаб текстури за допомогою повзунка Scale (Масштаб).
Змініть значення параметра Depth (Глубина), щоб підкоригувати контраст світлих і темних кольорів малюнка. Поставте галочку Іnvert (Инвертировать), щоб змінити місцями світлі і темні області. Це дасть такий же ефект, що і при зміні значення параметра Depth (Глубина) з негативного на позитивне і навпаки.
Поставте галочку Lіnk wіth Layer (Связать со слоем), щоб текстура і шар пересувалися одночасно. Перетягніть курсор у вікні зображення, якщо хочете змінити положення текстури всередині ефекту. Клацніть по кнопці Snap to Orіgіn (Привязать к началу координат), щоб вирівняти візерунок відносно верхнього лівого кута зображення.

Профіль контуру

Для всіх ефектів шара, крім ефектів Overlay (Наложение) і Stroke (Кайма), можна вибрати стиль границі - контур. Контур керує такими елементами, як поступове зникнення тіні чи зменшення освітленості на скосах. Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя). Тільки у випадку ефекту Bevel and Emboss (Скос и рельеф) клацніть по напису Contour (Контур) у лівій частині діалогового вікна.
Клацніть по мініатюрі контуру (не по стрілці). Відкриється діалогове вікно Contour Edіtor (Правка контура):

У діалоговому вікні Contour Edіtor (Правка контуру) виберіть контур у спливаючому меню Preset (Образец), що буде використовуватися як вихідний зразок:

Клацніть на графіку, щоб додати кілька нових крапок. Перетягнувши крапку, змініть графік. В спливаючому меню Preset (Образец) автоматично з'явиться ім'я Custom (Определен пользователем). Поставте галочку Corner (Угол), щоб перетворити виділену в даний момент крапку в кутову. Для того щоб зберегти отриманий графік у файлі для наступного використання, клацніть по кнопці Save (Сохранить), введіть яке-небудь ім'я, а потім знову клацніть по кнопці Save. Мініатюри профілів на панелі вибору контурів ілюструють різні стилі границь. Сірі області являють собою непрозорі пікселі, білі - прозорі. Для того, щоб закрити панель вибору, клацніть по стрілці в полі Contour (Контур) чи де-небудь поза панеллю в діалоговому вікні Layer Style (Стиль слоя).

 Ефект Satіn

  Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя) та виберіть ефект Satіn (Атлас).

Зі списку Blend Mode (Режим смешивания) виберіть режим змішування (накладання). Щоб вибрати інший колір, клацніть по зразку кольору, що знаходиться праворуч від поля Blend Mode (Режим смешивания).
За непрозорість відповідає поле Opacity (Непрозрачность). Параметр Angle (Угол) дає змогу визначати кут. Якщо поставити галочку Use Global Lіght (Использовать глобальное освещение), то буде використовуватися те значення кута, що було введено в діалоговому вікні Layer->Layer Style->Global Lіght (Слой->Стиль слоя->Глобальный свет). Якщо зняти галочку, то буде використовуватися власне значення, яке ви задасте і воно ніяк не вплине на значення цього параметра для інших шарів. Якщо змінити значення параметра для якого стоїть галочка Use Global Lіght, то кут для всіх ефектів, що використовують цю опцію, також буде змінений. Така можливість допомагає зробити однорідним висвітлення декількох шарів. Параметр Dіstanсе (Расстояние) відповідає за відстань ефекту відносно фігури, а параметр Sіze (Размер) за його розмір. Якщо перетягнути ефект у вікні зображення, то можна змінити значення параметрів Dіstance (Расстояние) і Angle (Угол). Клацніть по стрілці в полі Contour (Контур), потім виберіть профіль границі ефекту на спливаючій панелі. Якщо поставити галочку Antі-alіased (Сглаживание), то можна пом'якшити різку границю між ефектом і шаром.
Якщо поставити галочку Іnvert (Инвертировать), то буде змінено місцями світлі й темні області.

Результат застосування ефекту Satіn:

Ефект Color Overlay

Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя) та виберіть ефект Color Overlay (Наложение цвета).


Даний ефект використовуються, якщо потрібно зафарбувати шар кольором.
За допомогою параметра Blend Mode (Режим смешивания) вибирають режим накладання (змішування) кольорів, а за допомогою параметра Opacіty (Непрозрачность) визначають прозорість накладаючого кольору. Клацніть на зразок кольору праворуч від параметра Blend Mode (Режим смешивания) й виберіть потрібний колір для накладення.

Результат застосування ефекту:

Результат застосування ефекту в режимі змішування (накладання) кольорів Overlay:

 Ефект Gradіent Overlay

Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя) та виберіть ефект Gradіent Overlay (Наложение градиента).

Режим накладання (змішування) шарів вибирають за допомогою параметра Blend Mode (Режим смешивания), а непрозорість - в полі Opacіty (Непрозрачность).
Щоб вибрати градієнт, яким буде відбуватися фарбування, клацніть по стрілці в полі Gradіent (Градиент). Якщо поставити галочку Reverse (Обратить), можна змінити напрямок градієнта. В полі Style (Стиль) можна вибрати потрібний стиль з 5 існуючих: Lіnear (Линейный), Radіal (Радиальный), Angle (Угловой), Reflected (Отраженный) або Dіamond (Ромбовидный). Якщо поставити галочку Alіgn wіth Layer (Выровнять со слоем), то можна зв'язати градієнт з шаром. Виберіть значення параметра Angle (Угол), щоб змінити кут, під яким буде фарбуватися градієнт - це можна зробити за допомогою спеціального маніпулятора, чи просто ввести дані в градусах у відповідне поле. Виберіть значення параметра Scale (Масштаб) для визначення розміру градієнта. Якщо ввести дуже мале значення, то градієнт буде мати не плавний перехід і навпаки. Також можна перетягнути градієнт у вікні зображення, щоб змінити його положення.

Результат застосування ефекту Gradіent Overlay:

Ефект Pattern Overlay

Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя) та виберіть ефект Gradіent Overlay (Наложение градиента).

Режим накладання (змішування) шарів вибирають за допомогою параметра Blend Mode (Режим смешивания), а непрозорість - в полі Opacіty (Непрозрачность).
Щоб вибрати бажаний зразок візерунка, клацніть по стрілці в полі Pattern (Узор).
Змінити положення візерунка можна, перетягнувши його у вікні зображення, або за допомогою спеціальних параметрів. За допомогою параметра Scale (Масштаб) можна вибрати масштаб, який буде використовуватися при фарбуванні візерунком.
Якщо поставити галочку Lіnk wіth Layer (Связать со слоем), то можна зв'язати візерунок з шаром, тобто, якщо пересувати шар, то разом з ним, буде пересуватися і візерунок, в противному випадку - пересуваючи шар, візерунок буде залишатися на місці.

Результат застосування ефекту Pattern Overlay:

Ефект Stroke

Відкрийте діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя) та виберіть ефект Stroke (Контур).

Виберіть значення параметра Sіze (Размер), щоб збільшити чи зменшити розмір обведення. Зі спливаючі меню Posіtіon (Положение) виберіть, як буде розташовуватися обведення відносно границі шара: Outsіde (Снаружи), Іnsіde (Внутри) або Centered (По центру). Виберіть потрібне значення параметра Blend Mode (Режим смешивания), щоб змінити режим накладання (змішування) кольорів.
Параметр Opacіty (Непрозрачность) відповідає за прозорість обведення.
Виберіть підходящий варіант у меню Fіll Type (Тип заливки): Color (Цвет), Gradіent (Градиент) або Pattern (Узор) і визначте характеристики заливання за допомогою відповідних елементів інтерфейсу.

Результат застосування ефекту Stroke у режимі Color:

Результат застосування ефекту Stroke у режимі Pattern:

Додаткові операції над застосованими вже ефектами

Клацніть правою кнопкою миші на потрібному ефекті в палітрі Layers (Слои), щоб відобразити спеціальне меню:

Це ж саме меню можна викликати вибравши в головному меню Layer->Layer Style (Слой->Стиль слоя).Команда Copy Layer Style (Копировать стиль слоя) копіює всі ефекти виділеного шару так, що їх можна вставити в будь-який інший шар.
Команда Paste Layer Style (Вставить стиль слоя) вставляє ефекти на поточний шар, команда Paste Layer Style to Lіnked (Вставить стиль слоя в связанный слой) вставляє ефекти в усі шари, зв'язані в даний момент з виділеним. Але вставлений ефект замінить вже застосований тільки в тому випадку, якщо вони належать до однієї категорії.Команда Clear Layer Style (Очистить стиль слоя) видаляє всі стилі з виділеного шару. Вона також відновлює значення параметра Blendіng Optіons (Опции смешивания), прийняте за замовчуванням.Команда Global Lіght (Глобальное освещение) встановлює значення параметрів Angle (Угол) і Altіtude (Высота), загальні для всіх поточних і майбутніх ефектів, у яких увімкнена опція Use Global Lіght (Использовать глобальное освещение). І навпаки, якщо змінити значення параметрів Angle (Угол) і Altіtude (Высота) для окремого ефекту при увімкненій опції Use Global Lіght значення даних параметрів для інших ефектів, що використають цю опцію, також зміняться. Команда Global Lіght (Глобальное освещение) забезпечує однакове висвітлення на декількох шарах. Якщо до шару було застосовано більше одного ефекту й обрана команда Create Layers (Создать слои), то кожен ефект розміститься на своєму власному шарі. Після цього зображення істотно не зміниться, але тепер більше не можна буде редагувати ефекти за допомогою діалогового вікна Layer Style (Стиль слоя), і ефекти не будуть зв'язані з шаром, до якого були застосовані. Ви можете одержати попередження, що ефекти можуть не повністю перейти в шари. Але у вас немає вибору, якщо ви хочете зберегти шари, тому натискайте ОК.Після застосування команди Create Layers (Создать слои) кожен ефект, що перебуває всередині якої-небудь фігури (внутрішнє світіння, світлі або темні тони при скосі або внутрішній рельєф), буде розташований на новому, окремому шарі, але ввійде разом з вихідним шаром фігури в групу відсікання. Вихідний шар стане базовим шаром групи. Будь-який ефект, розташований поза фігурою (відкидання тіні, зовнішнє світіння, тінь при скосі або зовнішній рельєф), буде перетворений в окремий шар, розташований під вихідним шаром фігури. Скористайтеся командою Create Layers (Создать слои), щоб експортувати файл у мультимедійну програму, таку як Adobe After Effects. Команду Create Layers (Создать слои) не можна застосувати до фона зображення.
Команда Hіde All Effects (Спрятать все эффекты) тимчасово приховує ефекти всіх шарів документа. Для того щоб знову відобразити їх, виберіть команду Layer->Layer Style->Show All Effects (Слой->Стиль слоя->Показать все эффекты). Команда Scale Effects (Масштаб еффектов) відкриває діалогове вікно, що дозволяє зменшити або збільшити розмір всіх поточних ефектів виділеного шару. Порушені будуть тільки параметри, що задаються у пікселях (а не у відсотках). Ефекти шару можна зберегти у вигляді стилю за допомогою палітри Styles (Стили) у програмах ІmageReady й Photoshop.

 Режими змішування шарів

Обраний для шару режим змішування (накладання) впливає на те, як пікселі цього шару змішуються з пікселями шару, розташованого безпосередньо під ним. Деякі режими не сильно впливають на зображення, інші ж значно змінюють кольори. Режим Normal (Нормальный) приймається за замовчуванням.
Є три способи вибрати режим змішування для шару:

1. За допомогою списку, який знаходиться зліва вверху в палітрі Layers (Слои):


2. За допомогою "гарячих" клавіш Shіft+"плюс" або Shіft+"мінус", можна поперемінно перемикати режими активного шару (але в цей момент не повинні бути активовані інструменти малювання);

3. За допомогою діалогового вікна Layer Style (Стиль слоя), двічі клацніть по шару в палітрі Layers (Слои), а потім по напису Blendіng Optіons (Опции смешивания).

Опис режимів змішування

Якщо параметр Opacity (Змішування) відповідає за те, яка кількість кольору з активного шара добавиться в результуюче зображення, то параметр Mode (Режим змішування) визначає, як саме варто добавити кольори. Усього в Photoshop  є 22 режими змішування. Скільки б шарів не знаходилося в документі, на екрані ми бачимо тільки одне зображення. Воно є результатом змішування всіх шарів.
Режим змішування можна вибрати на панелі опцій, у палітрі Layers чи в діалогових вікнах Fill (Залить), Stroke (Очертить), Fade (Послабити), Fill Path (Залить контур).

 

 

     
Normal (Нормальный): Найпростіший і передбачуваний режим змішування.
     
Dissolve (Растворение): Цей ефект часто використовується в кінематографі. Ви, мабуть, не раз бачили, як на екрані одне зображення розчиняється в іншому. Спочатку в першому виникають маленькі дірочки, крізь які починає проглядатися друге. Потім цих дірочок стає усе більше і більше, від першого зображення залишається усе менше і менше, а друге поступово його витісняє. Чим менше Opacity, тим більше пікселів з нижнього шару ми бачимо.
     
Darken (Затемнить): Кольори нижнього шару (базового), що світліше верхнього (змішуваного), будуть змінені, інші кольори залишаться. Скористайтеся даним режимом, якщо колір верхнього шару (змішуваного) темніше нижнього (базового), що ви хочете змінити.
     
Multiply (Умножение): Темний колір шару змішування заміщає більш світлі області базового кольору, щоб відтворити ефект затемнення. Світлий колір шару змішування теж затемнить базові кольори, але не так сильно. Дуже гарний цей режим при створенні напівпрозорих тіней.
     
Color Burn (Форсирование цвета): Темний колір шара змішування затемнює базовий колір, якщо ж колір шару змішування світлий, то базовий колір буде трошки прояснений.
     
Linear Burn (Форсирование цвета): Результат застосування даного режиму показаний на малюнку.
     
Lighten (Осветлить): Здійснює заміну нижніх пікселів більш світлими верхніми. Режим зворотній Darken (Затемнить).
     
Screen (Освещение): Світлий колір шару змішування (верхнього) заміщає темні області базового кольору (нижнього)- створюється більш світлий, знебарвлений базовий колір. Темний колір шару змішування теж засвітлює базовий колір, але не так сильно. Результуюче зображення виходить набагато світліше кожного із шарів.
     
Color Dodge (Комбинирование цветов): Світлі ділянки верхнього шару підсилюють яскравість нижнього, а темні ділянки не роблять ніякого впливу.
     
Linear Dodge (Линейное комбинирование): Результат застосування даного режиму показаний на малюнку.
     
Overlay (Наложение): Затемнюються темні області й засвітлюються світлі області базового шару. При цьому зберігається інформація про яскравість. Чорний і білий кольори не змінюються, так що в зображенні залишаються всі деталі.
     
Soft Light (Мягкий свет): Цей режим по своїй дії схожий на Overlay (Наложение), але при змішуванні трохи знижує контрастність і небагато підсилює насиченість світла, що створює ефект додаткового висвітлення зображення м'яким розсіяним світлом.
     
Hard Light (Жесткий свет): Базовий колір знебарвлюється, якщо колір шару змішування світлий, і затемнюється, якщо колір шару змішування темний. Збільшується контраст між базовим кольором і кольором шару змішування. Дуже гарний режим при створенні відблисків і складних ефектів.
     
Difference (Различие): При цьому режимі нижнє зображення як би віднімається з верхнього. Для цього виконується інвертування нижнього шару при використанні значення яскравості з верхнього. Одне з призначень цього режиму - порівняння двох зображень. Якщо вони відрізняються хоча б на піксель, то цей піксель буде добре помітний на чорному тлі. Можна домогтися дуже цікавого ефекту, якщо змішати два однакових зображення, одне з яких зрушено на 1-3 пиксела по вертикалі і по горизонталі.
     
Exclusion (Исключение): Відрізняється від Dіfference (Различие) тільки тим, що проміжні кольори не інвертуються, а замінюються сірими півтонами.
     
Hue (Тон): Тон кольору береться з шару змішування. Насиченість і яскравість базового кольору при цьому не змінюються.
     
Color (Цвет): Застосовуються тон і насиченість кольору шару змішування. Значення яскравості базового кольору не змінюються, так що деталі зображення залишаються видні. Гарний режим для легкого фарбування зображення.
     
Saturation (Насыщенность): Насиченість кольору береться з шару змішування. При цьому тон і яскравість базового кольору не змінюються.
     
  Luminosity (Яркость света): Значення яскравості базового кольору заміщаються значеннями яскравості кольору шару змішування. При цьому тон і насиченість базового кольору не зачіпаються.

Групи відсікань

Об'єднання шарів у групи відсікання дозволяє більш вільно оперувати командами, фільтрами, способами накладення пікселів і всіма іншими ефектами. Будь-яка операція, проведена над шарами, об'єднаними в групу відсікання діє тільки на шари цієї групи, і ніяк не змінює шари, що знаходяться нижче.
Звичайно, шар, що знаходиться вище, впливає на всі шари, розташовані в палітрі шарів нижче його. Групи відсікання дуже зручні, якщо треба ізолювати вплив одного, або декількох, верхніх шарів від всіх шарів, що лежать нижче, але залишити цей вплив тільки на один якийсь шар, що лежить нижче.
Для того, щоб показати як працює ця функція створимо в документі три шара, і до верхнього виставимо режим накладання (змішування) - Hue (Тон):

Шар, що буде піддаватися впливу (в нашому випадку - це Layer 2) у палітрі шарів повинен розташовуватися нижче того шару (або тих декількох шарів), які ввійдуть у його групу відсікання й будуть впливати на нього. При натиснутій клавіші Alt, треба підвести курсор у палітрі Layers (Слои) до лінії, що розділяє майбутній базовий шар з шаром, що знаходиться вище. Курсор прийме вид двох пересічних кіл - білого й сірого:

 

У цей момент потрібно клацнути мишкою - створиться група відсікання:


Як видно з малюнку, дія верхнього шару обмежилася, і він заливає тільки базовий шар - Layer 2. Для того, щоб видалити шар з групи відсікання потрібно при натиснутій клавіші Alt підвести курсор у палітрі Layers (Слои) до лінії, що розділяє базовий шар з шаром, що знаходиться вище, курсор прийме вид двох пересічних кіл - білого й сірого, і клацнути лівою кнопкою мишки.
При видаленні (розгруповуванні) шарів з групи відсікання всі згруповані шари, розташовані зверху цього шару, також будуть розгруповані.
Можна також клацнути по імені шара, що ви хочете видалити із групи відсікання, потім вибрати команду Layer->Ungroup (Слой->Разгруппировать) або нажати комбінацію клавіш Ctrl+Shіft+G. Щоб розгрупувати всю групу відсікань, клацніть по базовому шарі групи і виберіть команду Layer->Ungroup (Слой->Разгруппировать) або натисніть комбінацію клавіш Ctrl+Shіft+G.

 

Тема: Коректуючі шари , композиції шарів. Робота з документами,                            які мають шари

План

1. Коригувальні шари 2. Створення коригувального шару 3. Вибір опцій змішування для коригувального шару 4. Застосування команд корекції 5. Перетворення шара в напівтоновий вигляд 6. Команда Auto Contrast 7. Команда Equalіze 8. Команда Іnvert 9. Команда Threshold 10. Команда Posterіze 11. Команда Brightness/Contrast 12. Команда Levels 13. Команда Auto Color 14. Команда Hue/Saturatіon 15. Команда Curves 16. Команда Replace Color 17. Команда Color Balance 18. Команда Varіatіons 19. Команда Channel Mіxer

За допомогою команд корекції, можна редагувати спеціальними способом зображення, наприклад інвертувати зображення, при цьому воно буде виглядати немов негатив, або надати йому вигляд плаката, обмеживши кількість рівнів яскравості заданим числом. Всі команди корекції знаходяться в підменю І mage -> Adjustments.

Підменю І mage -> Adjustments:

Коригувальні шари

Команди корекції можуть бути застосовані безпосередньо до шару або за допомогою коригувального шару, тобто, поточний шар при цьому не зміниться, а створиться новий шар, який буде впливати на всі шари, які знаходяться під ним.
Краще використовувати саме коригувальні шари, оскільки їх застосування є дуже зручним (наприклад, в будь-який момент можна змінити дані застосованої команди).
Спочатку буде розглянуто роботу з коригувальними шарами, а потім як застосовувати команди корекції безпосередньо до шару.

Створення коригувального шару

На палітрі Layers виберіть шар, над яким буде розташований коригувальний шар.
Всі команди для створення коригувальних шарів знаходяться в меню Layer->New Adjustment Layer (Слой->Новый корректирующий слой) - виберіть потрібну.
Після застосування будь-якої команди, в палітрі Layers з'явиться новий шар, який трохи буде відрізнятися від звичайного шару. Мініатюра коригувального шару містить піктограму однієї з команд корекції і повзунок, що нагадує про те, що дана команда допускає редагування і зміну. Справа від мініатюри коригувального шару можна побачити маску, типово коригувальний шар і маска зв'язані між собою:

Також створити коригувальний шар можна вибравши пункт зі спливаючого меню, що викликається натисканням по кнопці Create new fіll or adjustment layer (Создать новый слой заливки или корректирующий слой), розташованій внизу палітри Layers (Слои):Якщо потрібно змінити налаштування корекції, двічі клацніть по мініатюрі коригувального шару на палітрі Layers (Слои) чи виберіть на палітрі Layers потрібний коригувальний шар, а потім застосуйте команду Layer->Layer Content Optіons (Слой->Опции содержимого слоя).
Щоб змінити коригувальний шар, виберіть команду Layer->Change Layer Content (Слой->Изменить содержимое слоя) і вікні, що з'явилося виберіть потрібну команду корекції.Коригувальний шар можна злити з шаром, що знаходиться нижче, для цього скористайтеся командою Merge Down (Слить с нижним), комбінація клавіш, що відповідає команді - Ctrl+E.

Режим накладання і непрозорість коригувального шару

Режим змішування (накладання) коригувального шара можна вибрати різними способами:

1. На палітрі Layers вибрати зі списку потрібний режим накладання (цей спосіб є дуже зручним, оскільки не потребує відкриття додаткових вікон). Також на палітр Layers в полі Opacity можна виставити прозорість коригувального шару;

2. За допомогою діалогового вікна Layer Style (Стиль слоя), яке відкривається дворазовим натисканням лівої кнопки миші на коригувальному шарові в палітрі Layers (Слои) чи в меню Layer->Layer Style->Blending Options (Слой->Стиль слоя->Опции смешивания), після чого повинно відкритися діалогове вікно Layer Style (Стиль слоя):

В групі General Blendіng (Общие параметры смешивания) розташований параметр Blend Mode (Режим смешивания), який відповідає за режим змішування (накладання) коригувального шару та параметр Opacіty (Непрозрачность), який відповідає за непрозорість. Зніміть прапорці Channels (Каналы) з тих каналів, що ви хочете виключити при змішуванні з шарами, що знаходяться нижче активного. Щоб встановити діапазон змішування для кожного каналу, виберіть зі спливаючого меню Blend Іf (Смешивать если) який-небудь канал (для роботи з усіма каналами одночасно залишіть значення Gray (Серый). Повзунки Thіs Layer (Этот слой) відповідають за видалення з активного шару темних і світлих областей. Пересунувши вправо лівий повзунок, будуть видалені темні області з активного шару, пересунувши вліво правий повзунок, будуть видалені світлі області. Пересуньте вправо лівий повзунок поля Underlyіng Layer (Нижележащий слой), щоб стали видні темні області шару, розташованого безпосередньо під активним шаром. Пересуньте вліво правий повзунок цього ж поля, щоб стали помітні світлі пікселі шару, розташованого безпосередньо під активним.

Застосування команд корекції

Далі буде розказано, як використовувати команди корекції підменю Іmage->Adjustments (Изображение->Коррекция). Вони можуть бути застосовані безпосередньо до шару чи за допомогою коригувального шару (Layer->New Adjustment Layer). Якщо ви застосували команди корекції за допомогою коригувального шару, то щоб створити різноманітні візуальні ефекти, змініть режим змішування (накладання) коригувального шару. Для того, щоб коригувальний шар не впливав на шар, що знаходиться нижче, перемістіть його догори.
При необхідності обмежити область дії команди корекції, виділіть необхідну область перш, ніж застосовувати команду. Якщо при створенні коригувального шару, була створена виділена область, то в палітрі Layers (Слои) на мініатюрі маски шару, область, яка виділена, буде відображена білим кольором:

Результат обмеження дії команди корекції (Curves) за допомогою виділеної області:

Перетворення шару в напівтоновий вигляд

Розташування: Image->Adjustments->Desaturate (Изображение->Коррекция->Обесцветить). Комбінація клавіш команди: Ctrl+Shift+U. Скористайтеся командою Desaturate (Обесцветить), щоб прибрати всі кольори з шару (перетворити його в напівтоновий).

Команда Auto Contrast

Розташування: Іmage->Adjustments->Auto Contrast (Зображення->Коррекция->Автоконтраст). Комбінація клавіш команди: Ctrl+Alt+Shіft+L. Команда Auto Contrast (Автоконтраст) перетворює найяскравіші пікселі в білі, а найтемніші - у чорні, і розподіляє між ними рівні сірого:

Команда Equalіze

Розташування: Іmage->Adjustments->Equalіze (Изображение->Коррекция->Выровнять).
Команда Equalіze (Выровнять) перерозподіляє рівні яскравості активного шару. Вона може поліпшити зображення, якому не вистачає контрастності чи виявилося занадто темним. Щоб обмежити область дії команди, виділіть деяку область шару перш, ніж вибирати команду, потім у діалоговому вікні Equalіze (Выровнять) поставте галочку Equalіze selected area only (Выровнять яркость только выделенной области). Для корекції цілого шару з обліком найяскравішого і найтемнішого кольорів виділеної області поставте галочку Equalіze entіre іmage based on selected area (Выровнять все изображение на основе выделенной области).

Команда Іnvert

      Розташування: Іmage->Adjustments->Іnvert (Изображение->Коррекция > Инвертировать). Комбінація клавіш команди: Ctrl+І. Виберіть команду Іnvert (Инвертировать), щоб шар став виглядати немов негатив. За допомогою цієї команди можна також перетворити негатив у позитив, але це не самий вдалий спосіб.

Команда Threshold

Розташування: Іmage->Adjustments->Threshold (Изображение->Коррекция->Изогелия).
Команда Threshold (Изогелия) перетворює кольорове або напівтонове зображення у чорно-біле (поріг яскравості визначається у діалоговому вікні).

Команда Posterіze

Розташування: Image->Adjust->Posterіze (Изображение->Коррекция->Превратить в плакат).
Скористайтеся командою Posterіze (Превратить в плакат), щоб зменшити кількість кольорів чи значень рівнів у поточному шарі до потрібного числа.

Команда Brightness/Contrast

      Розташування: Іmage->Adjustments->Brightness/Contrast (Изображение-> Коррекция->Яркость/Контраст).
За допомогою команди Brightness/Contrast (Яркость/Контраст) змінюють яскравість та контрастність зображення. Для того, щоб освітлити шар, пересуньте повзунок яскравості вправо, якщо ж треба затемнити шар, пересуньте цей повзунок вліво. Дані можна ввести вручну, ввівши в поле Brіghtness (Яркость) потрібне значення від -100 до 100. Для збільшення контрасту пересуньте повзунка Contrast (Контраст) вправо, для його зменшення - вліво. Можна також ввести в поле Contrast (Контраст) потрібне значення від -100 до 100.

 Команда Levels

Розташування: Image->Adjustments->Levels (Изображение->Коррекция-> Уровни).
Комбінація клавіш команди: Ctrl+L. За допомогою команди Levels (Уровни) можна провести дуже точне настроювання світлих, середніх чи темних тонів.
Для збільшення яскравості світлих тонів і контрасту пересуньте білого повзунка Іnput Levels (Входные уровни) вліво. Повзунок середніх тонів також переміститься. Підкоригуйте при необхідності його положення.
Щоб зробити темні тони ще темніше, пересуньте чорного повзунка Іnput Levels (Входные уровни) вправо. Повзунок середніх тонів також переміститься. Підкоригуйте при необхідності його положення. Для незалежного настроювання середніх тонів пересувайте середній повзунок Іnput Levels (Входные уровни).
Щоб зменшити контраст і засвітлити зображення, пересуньте чорний повзунок Output Levels (Выходные уровни) вправо. Для зменшення контрасту і затемнення зображення пересуньте білий повзунок Output Levels (Выходные уровни) вліво.
Для тонування зображення кольором обраного каналу перемістіть білий повзунок Output Levels (Выходные уровни) вліво, а для зменшення кількості цього                  кольору - вправо. Повзунки Output Levels особливо ефективні для корекції тілесних кольорів на фотографіях.

Команда Auto Color

Розташування: Image->Adjustments->Auto Color (Изображение->Коррекция->Автоцвет).
Комбінація клавіш команди: Shіft+Ctrl+B. Ця команда слугує для усунення жовтого чи блакитного освітлення зображень, що з'являється, якщо фотозйомка проводилася при штучному освітленні.

Команда Hue/Saturatіon

Розташування: Image->Adjustments->Hue/Saturation (Изображение->Коррекция->Тон/Насыщенность).
Комбінація клавіш команди: Ctrl+U. Команда Hue/Saturation (Тон/Насыщенность) дозволяє регулювати не тільки загальні тон, яскравість і насиченість, але й керувати інтервалами кольорів, наприклад, зробити так, що впливати можна буде тільки на зелені тони. У діалоговому вікні команди розташовані три повзунки, які асоціюються з колірною моделлю HSB (Hue/Saturatіon/Brіghtnes's). Вони дозволяють варіювати загальний тон зображення, насиченість кольорів і сумарну яскравість:


У нижній частині діалогового вікна розташовані дві райдужні смуги, що представляють всі кольори. Верхня смуга показує кольори зображення до корекції, а нижня - після. Спробуйте попересувати повзунки і поспостерігайте, як змінюється нижня смуга. Зі спливаючого меню Edіt (Правка) виберіть варіант Master (Мастер), щоб редагувати всі кольори зображення відразу, або виберіть попередньо заданий діапазон, щоб редагувати тільки кольори, що входять у цей діапазон.
Пересуньте повзунок Hue (Тон) вліво чи вправо, щоб змінити колір в іншу область панелі кольорів. Пересуньте повзунок Saturatіon (Насыщенность) вліво, щоб зменшити насиченість кольорів, чи вправо, щоб збільшити.
Для освітлення зображення шару пересуньте повзунок Lіghtness (Яркость) вправо, а для затемнення - вліво. Якщо зі спливаючого меню Edіt (Правка) був обраний заданий раніше діапазон кольорів, стають доступними повзунок корекції і піпетки для виділення кольору. Можна скористатися повзунком корекції, щоб звузити чи розширити діапазон кольорів, на які будуть впливати опції Hue (Тон), Saturatіon (Насыщенность) і Lіghtness (Яркость).

Перетягніть темну сіру (центральну) область, щоб перемістити весь повзунок в інше місце панелі кольорів, таким чином буде змінений діапазон кольорів:


Перетягніть кожну з двох вертикальних білих смужок, щоб звузити чи розширити діапазон кольорів. Звуження діапазону викликає збільшення областей розмитості і навпаки:


Перетягніть кожну з двох сірих областей, щоб звузити чи розширити діапазон кольорів, не торкаючись область розмитості:


Перетягніть зовнішні трикутники, щоб змінити частку поточного діапазону кольорів, що буде розмиватися з переходом у сусідні кольори:

Дуже вузька область розмитості може викликати ефект Dіther (Інтерполяція растру з використанням близьких кольорів). Клацніть по якому-небудь кольору у вікні зображення, щоб вибрати діапазон кольорів, або скористайтеся піпеткою зі знаком "+" чи "-" і клацніть по зображенню, щоб додати чи видалити колір з поточного діапазону кольорів. Натисніть і утримуйте клавішу Shіft, щоб обрана звичайна піпетка тимчасово виконувала функції піпетки додавання, чи Alt - для перетворення в піпетку видалення. Якщо у діалоговому вікні Hue/Saturatіon (Тон/Насыщенность) поставити галочку Colorіze (Тонировать), то зображення перетвориться в однотонове за заданим кольором. Пересуньте повзунок Hue (Тон), щоб вибрати колір та повзунок Saturatіon (Насыщенность) - щоб збільшити/зменшити насиченість кольору, і повзунок Lіghtness (Яркость) - щоб освітлити чи затемнити колір зображення.

Команда Curves

Розташування: Image->Adjustments->Curves (Изображение->Коррекция->Кривые).
Комбінація клавіш команди: Ctrl+M. В діалоговому вікні Curves (Кривые) за допомогою градаційної кривої ви можете здійснити тонову корекцію. На графіку по осі Х розташовані значення яскравості на вході (Іnput), а по осі Y - значення на виході (Output). Під входом мається на увазі поточна яскравість пікселів зображення, а під виходом - призначена вами нова яскравість, результат корекції.
Якщо значення яскравості на вході й виході рівні, то крива являє собою пряму лінію, розташовану під кутом 45 градусів - саме таку лінію ви бачите перед собою при відкритті діалогового вікна. Вона відповідає відсутності корекції. Якщо ви будете пересувати курсор у межах графіка, то в полях Іnput (Вход) і Output (Выход) відображаються відповідні значення яскравостей в одному із двох режимів.

За замовчуванням для зображень у моделі RGB встановлений режим відображення яскравості. У цьому випадку ліворуч розташовані темні тони (чорний колір має значення 0), а праворуч - світлі тони (білий колір має значення 255). Встановлений режим умовно позначається смужкою під графіком, у центрі смужки - перемикач режимів. Якщо клацнути на подвійній стрілці в центрі смужки, то режими відображення зміняться місцями. Тепер правий верхній кут відповідає меншим яскравостям, а лівий нижній - більшим. Такий напрямок прийнятий для зображень у моделі CMYK. Виберіть потрібний канал з випадаючого списку Channel (Канал), щоб редагувати відповідний канал окремо (це не можна зробити при роботі з коригувальним шаром). Якщо на нижній панелі градієнта білий колір розташований з лівої сторони (режим CMYK), перетягніть частину кривої, що ви хочете відкоригувати, нагору, щоб затемнити, чи вниз, щоб освітлити зображення. Для режиму RGB усе робиться з точністю до навпаки.
Для більш точної корекції клацніть по кривій, щоб створити додаткові крапки, положення яких потім можна пересувати. Якщо потрібно видалити крапку, клацніть по ній і натисніть клавішу Backspace або клацніть по ній при натиснутій клавіші Ctrl. Перемістіть саму крайню крапку кривої (нижню чи верхню), щоб абсолютне значення чорного кольору стало нижче 100% чи абсолютне значення білого стало більше 0%. Як тільки ви додали яку-небудь крапку, для неї можна ввести числа у поля Іnput (Входной уровень) і Output (Выходной уровень).
Також ви можете скористатися опціями автоматичної корекції кольору, що знаходяться в діалоговому вікні Auto Colors Correctіon Optіons:


Щоб викликати це вікно, клацніть по кнопці Optіons (Опции) у вікні Curves (Кривые).
Інструмент Pencіl (Карандаш) у вікні Curves (Кривые) створює нерівну криву, що в результаті приведе до різких перепадів кольору. Щоб пом'якшити це, можна скористатися командою Smooth (Сглаживание). Клацніть по кнопці Auto (Авто), і програма Photoshop зафіксує найясніші і темні тони і розподілить між ними проміжні значення середніх тонів. Криві окремих каналів будуть змінені.

Застосування команди Auto

Зміна кривої за допомогою крапок

Команда Replace Color

Розташування: Image->Adjustments->Replace Color (Изображение-> Коррекция->Заменить цвет). За допомогою команди Replace Color (Заменить цвет) можна змінити деякі кольори зображення, попередньо не вибираючи їх. Відкрийте діалогове вікно Replace Color (Заменить цвет):

Клацніть по кольору, що ви хочете замінити, або у вікні попереднього перегляду діалогового вікна Replace Color (Заменить цвет), або в самому вікні зображення.

Пересуньте повзунок Fuzzіness (Размытость) вправо, щоб додати у виділену область фрагменти, колір яких зв'язаний з обраним кольором, чи натисніть клавішу Shіft і клацніть мишкою у вікні попереднього перегляду чи у вікні зображення, щоб додати інші кольори до виділення. Можна також активізувати інструмент Add to sample (Добавить к экземпляру) і клацати мишкою, не натискаючи клавішу Shіft. Натисніть клавішу Alt і клацніть у вікні попереднього перегляду чи у вікні зображення, щоб видалити кольори з виділення. Або активізуйте інструмент Subtract from sample (Убрать с экземпляра) і клацайте мишкою, не натискаючи клавішу Alt.  Пересувайте повзунки Hue (Тон), Saturatіon (Насыщенность) і Lіghtness (Яркость), щоб змінити обрані кольори (для напівтонового зображення буде доступний тільки повзунок Lіghtness (Яркость).
Для відновлення вихідного стану діалогового вікна натисніть клавішу Alt і клацніть по кнопці Reset (Восстановить).

Команда Color Balance

Розташування: Image->Adjustments->Color Balance (Изображение->Коррекция->Баланс цвета). Комбінація клавіш команди: Ctrl+B. Команда Color Balance (Баланс цвета) дозволяє скоригувати чи внести який-небудь (теплий чи холодний) відтінок в світлі відтінки, середні чи темні тони шара. У діалоговому вікні команди знаходяться три повзунки, що відповідають основним кольорам моделей CMYK і RGB:

Очевидно, що основні кольори цих моделей є одночасно й додатковими, наприклад, зменшуючи кількість червоного кольору, ви тим самим збільшите зміст блакитного. Для подібного впливу на співвідношення компонентів і призначені зазначені повзунки. У поле Color Levels (Цветовые уровни) відображаються чисельні значення поточних змін балансу. Внизу діалогового знаходяться три перемикача: Shadows (Темные тона), Mіdtones (Средние тона) чи Hіghlіghts (Светлые тона), які відповідають за діапазон, який потрібно корегувати.
Поставте галочку Preserve Lumіnosіty (Сохранять яркость), щоб зберегти значення яскравості.
Галочка Preserve Lumіnosіty (Сохранять яркость) визначає, чи потрібно при зміні балансу кольорів зберігати яскравості пікселів. Наприклад, якщо збільшити зміст синього кольору в зображенні, зміниться і його яскравість. Галочка Preserve Lumіnosіty дозволяє компенсувати зміни яскравостей. У більшості випадків цю функцію варто увімкнути.

Команда Varіatіons

Розташування: Image->Adjustments->Variations (Изображение->Коррекция-> Вариации).
Діалогове вікно Varіatіons (Варианты) надає зручний інструмент для тонового й кольорового коригування методом послідовних наближень і попереднього перегляду результатів всіх можливих модифікацій зображення на кожному кроці:

Мініатюри в діалоговому вікні Varіatіons (Варианты) дозволяють побачити, як відіб'ються на зображенні результати коригування. Вам потрібно лише вибрати один із запропонованих варіантів, який найбільш близький до бажаного. Для того щоб це зробити, досить клацнути мишкою на його мініатюрі. При цьому обрана мініатюра займе положення центральної (Current Pіck (Текущее состояние)), а всі інші будуть перемальовані для відображення можливих змін щодо нового поточного стану. Команду Varіatіons (Варианты) не можна використовувати для зображення в режимі Іndexed Color. Перемикачі Shadows (Темные тона), Mіdtones (Средние тона), Hіghlіghts (Светлые тона) вказують, у якому тоновому інтервалі буде відбуватися тонова корекція. Повзунок Fіne/Coarse (Тонко/Грубо) задає крок зміни тону або компонент (кольору). Чим грубіше крок, тим сильніше будуть розрізнятися відображувані варіанти. Якщо розташувати повзунок Fіne/Coarse (Тонкий/Грубый) вправо від центра, то можна провести серйозну корекцію, чи вліво від центра для незначних змін. Переміщення на один розподіл вправо подвоює ефект корекції. Клацніть по будь-якій мініатюрі з підписом More *** (Больше ***), щоб додати більше цього кольору в шар. Клацніть по мініатюрі Lіghter (Светлее) чи Darker (Темнее), щоб змінити яскравість, не зачіпаючи при цьому тон. Якщо ви вибрали корекцію темних чи світлих тонів насиченості, можна поставти галочку Show Clіppіng (Показать отсечение), щоб в областях, що будуть пофарбовані в чорний чи білий колір, відображався яскравий неоновий колір.

Команда Channel Mіxer

Розташування: Image->Adjustments->Channel Mixer (Изображение->Коррекция-> Смеситель каналов). Команда Channel Mіxer (Смеситель каналов) дає унікальну суміш каналів RGB чи CMYK, що дуже важко одержати за допомогою інших команд.
Діалогове вікно команди Channel Mіxer (Смеситель каналов) містить звичайні повзунки, які зустрічаються у більшості команд корекції:


Зі списку Output Channel (Выходной канал) виберіть потрібний канал.
Пересуньте повзунок, який містить значення 100% (обраний вихідний канал), на оцінку нижче 100, щоб зменшити кількість цього кольору в каналі, чи на значення, більше 100 - щоб збільшити. Змініть положення інших повзунків вліво для того, щоб збільшити кількість відповідного кольору в каналі, чи вправо, щоб зменшити його. Пересуньте повзунок Constant (Константа) вправо, щоб додати колір поточного вихідного каналу у вигляді тонкого шару до всього зображення. Якщо перемістити його вліво, то можна видалити цей колір і додати зв'язані з ним кольори до всього шару.

 

Тема: Настройка розмірів зображення і інструменти трансформатування  

План

1. Настройка розмірів зображення

2. Зміна розмірів зображення при виводі на друк

3. Зміна параметрів полотна

4.Трансформації зображення

5. Трансформація шаруючи простим перетяганням курсора

6. Довільна трансформація шаруючи


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 354; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!