Грані таланту Кальдерона де ла Барки
Світовідчуття митця – психологічне відображення доби бароко.
3. Філософська концепція драми “Життя – це сон”. Особливості композиції.
4. Еволюція образу Сехисмундо, алегоричний підтекст.
5. Кальдерона де ла Барка на сучасній сцені.
Студенти повинні знати:
- грані таланту Кальдерона;
- особливості розвитку мистецтва в епоху бароко.
Студенти повинні вміти:
- визначати філософські засади п’єси «Життя – це сон»;
- етапи еволюції образу Сехисмундо.
Ключові слова:доба бароко, алегоричний підтекст.
Література
1. Борецький М. Дон Педро Кальдерон де ла Барка (1600 – 1681): Віхи життя і творчості // Зарубіжна література. – 2000. – № 9. – С. 5 – 7; 10.
2. Василенко М. Честь і обов’язок великого іспанця:[Педро Кальдерон де ла Барка] // Всесвіт. – 2000. – № 7 – 8. – С. 121 – 123.
3. Вороніна М. Педро Кальдерон де ла Барка – парадокси долі // Вікно в світ. –2000. –№ 3. – С. 5 – 7.
4. Дядюра В.Із практики різнорівневого вивчення художнього твору (На матеріалі драми Педро Кальдерона «Життя – це сон») / Дядюра В. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. –№ 11 – 12 . – С. 26 – 28.
5. Кальдерон П. Життя це сон // Тема. – 2000. – №1. – С. 18 – 124.
6. Ковбасенко Ю. Повернення літературної доби. Або іспанська baroca в скарбниці української культури // Тема. – 2000. – № 1. – С. 2 ‑ 4.
7. Лахтионова Е. Итальянские влияния в творчестве Кальдерона // Вікно в світ. – 2000. – № 3. – С. 24 – 26.
8. Назарець В.М. Блукання людини в гріховному світі. Творчість Педро Кальдерона де ла Барка //Всесвітня література та культура у навчальних закладах України. – 2004. – №12. – С. 18 – 25.
|
|
9. Наливайко Д. Бароко і драма Кальдерона «Життя це сон» // Тема. – 2000. – №1. – С. 5 – 17.
10.Пронкевич О. Образ християнського правителя у Педро Кальдерона і Феофана Прокоповича // Вікно в світ. – 2000. – №3. – С. 27 – 31.
11.Штейн А.Л. Кальдерон // Штейн А.Л. История испанской литературы. – М.: УРСР, 2001. – С. 247 – 277.
Завдання
Дібрати відеоматеріали для ілюстрації питання: «Кальдерона де ла Барка на сучасній сцені».
Практичне заняття №4
Донн Дж. Поезія
План
1. Особливості творчості Донна.
2. Джон Донн і школа «поетів-метафізиків».
3. «Прощання, що відміня печаль» — найяскравіший зразок метафізичної поезії.
4. Міркування про сутність смерті у проповіді «Сутичка зі смертю».
Студенти повинні знати:
· особливості творчості Дж.Донна;
- про школу «поетів-метафізиків».
Студенти повинні вміти:
- аналізувати поезію митця;
- визначати художні особливості творів поета.
Ключові слова:поети-метафізики, афоризми, елегія, епістола, медитація.
Література
1. Артамонов С. Д. История зарубежной литературы XVII века / С. Д. Артамонов, Р. М. Самарин.— М., 1963.
|
|
2. Виппер Ю. Б. Поэзия барокко и классицизма // Виппер Ю. Б. Творческие судьбы и история. (О западноевропейских литературах XVI — первой половины XIX века) / Ю. Б. Виппер.— М., 1990.— С. 79 – 107.
3. Горбунов А. Н. Джон Донн и английская поэзия 16-17 вв. / А. Н. Горбунов.— М., 1993.
4. Донн Дж. Стихотворения // Английская лирика первой половины века; [сост., общ.ред. А. Н. Горбунова] / Дж. Донн.— М.: Изд-во МГУ, 1989.
5. Донн Дж. Поединок со смертью / Дж. Донн // Звезда.— 1999.— № 6.— С. 15 – 25.
6. История зарубежной литературы XVII века: [учебник для филол. спец. вузов] / Н. А. Жирмунская, 3. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; [под ред. М. В. Разумовской].— [2-е изд., испр. и доп.].— М., 1999.
7. Макуренкова С. А. Джон Донн: поэтика и риторика / С. А. Макуренкова.— М., 1994.
8. Нестеров А. Циркуль и окружность // Донн Дж. По ком звонит колокол. Обращения к Господу в час нужды и бедствий. Схватка Смерти, или Утешение душе, ввиду смертельной жизни и живой смерти нашего тела / А. Нестеров.— М.: Enigma, 2004.
9. Нестеров А. В. Джон Донн и его «arsmoriendi» // Донн Дж. По ком звонит колокол. Обращения к Господу в час нужды и бедствий. Схватка Смерти, или Утешение душе, ввиду смертельной жизни и живой смерти нашего тела / А. В. Нестеров.— М.: Enigma, 2004.
|
|
10. Ніколенко О. М. Бароко, класицизм, просвітництво. Література XVII – XVIIІст.: [посіб. для вчителя].— X.: Ранок; Веста, 2003.
11. Самарин Р. М. Донн и «поэты-метафизики» / Р. М. Самарин.— М., 1987.— С. 181 – 183.— (История всемирной литературы: в 9 т. / Р. М. Самарин; т. 4).
12. Шайтанов И. Уравнение с двумя неизвестными (Поэты-метафизики Джон Донн и Иосиф Бродский) / И. Шайтанов // Вопросы литературы,— 1998,— № 6.— С. 19 – 29.
13. Шалагінов Б. Б. Зарубіжна література від античності до початку ХІХ сторіччя: Історико-естетичний нарис / Б. Б. Шалагінов. – К.: ВД «КМ Академія», 2004.
14. Шуляк Е. І. Ренесансна гуманістична традиція та концепція людини у Джона Донна («TheAnniversary») / Е. І. Шуляк, А. В. Малієнко // Ренесансні студії / [за ред. Н. Торкут].— Вип. 1,— Запоріжжя: Видавець, 1997.— С. 50 – 56.
15. Embersofтопе, або Емблематизм у поезії Джона Донна // Зарубіжна література в школах України.— 2008.— № 7—8.— С. 44 – 47.
Завдання
1. Зробити ідейно-художній аналіз однієї з поезій Дж. Донна.
2. Підготувати схему: «Вплив традицій попередників на творчість Дж. Донна».
Практичне заняття №5
Драматургія Ж.Б.Мольєра
План
1. Періодизація творчості Мольєра.
2. Естетичні погляди митця:
3. “Тартюф” як зразок сатиричної комедії Мольєра.
|
|
4. Антиклерикальний пафос комедії.
5. Засоби сатиричного зображення дійсності в комедії “Міщанин-шляхтич”.
6. Історичне значення художнього надбання Мольєра.
Студенти повинні знати:
- періодизацію творчості Мольєра;
- естетичні погляди митця.
Студенти повинні вміти:
- визначати засоби сатиричного зображення дійсності у п’єсах драматурга;
- аналізувати спадщину французького драматурга як зразок класицистичного театру.
Ключові слова:комедія, комедія масок, комедія характерів, сатира.
Література
1. Андреев Л.Г. История французской литературы / Л.Г. Андреев. – М. : Высшая школа, 1987.
2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы ХVΙΙ-ХVΙΙΙ ст. / С.Д. Артамонов. – М. : Просвещение, 1988.
3. Булгаков М. Мольер / М. Булгаков. – М. : Просвещение, 1982.
4. Гликман И. Мольер / И. Гликман. – М. : Просвещение, 1973.
5. Давиденко Г.Й. Історія зарубіжної літератури ХVΙΙ – ХVΙΙІ століття : навч. посібник [для студ.вищ. навч. зал.] / Г.Й. Давиденко, М.О. Величко. – [2-ге вид.]. – К. : Центр учбової літератури, 2009.
6. История зарубежной литературы ХVΙΙ в. / [под ред. М.В. Разумовской]. – М. : Высшая школа, 1999.
7. Кашуба Є.І. Первісток пана Поклена: конспект уроку, присвяченого знайомству з творчою біографією Мольєра / Є.І. Кашуба // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2001. – №4. – С. 20–21.
8. Лімборський І.В. Сміх, що робить людей серйозними: Класицизм 17 ст. і комедія Мольєра “Міщанин-шляхтич” / І.В. Лімборський // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1996. – №3. – С. 11–15.
9. Писатели Франции / [сост. Эткинд Е.Г.]. – М. : Просвещение, 1979.
10. Стороженко Л.М. Театр Мольєра: “Традиції і новаторство”: 2 уроки за комедією / Л.М. Стороженко // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. – №12. – С. 44–48.
11. Черневич М.Н. История французской литературы / М.Н. Черневич. – М. : Просвещение, 1982.
Завдання
Виписати висловлювання вчених про письменника.
Практичне заняття №6
Дата добавления: 2018-04-05; просмотров: 570; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!