Дія твору Г. Гарсіа Маркеса «Стариган з крилами» розпочина-ється з
А триденного дощу
Б польоту янголів
В народження дитини
Г хвороби дитини
139. Модернізмом називають:
а) літературно-мистецький напрям реалістичного спрямування;
б) літературно-мистецьку течію романтичного спрямування;
в) сукупність літературно-мистецьких течій нереалістичного спрямування.
140 . Назвіть течію модернізму, яка відзначається ушляхетненим, витонченим відтворенням особистісних вражень, мінливих відчуттів та переживань:
а) імпресіонізм;
б) символізм;
в) сюрреалізм.
141. Декаданс як умонастрій літератури кінця XIX ст. характеризується
А іронічністю, втратою моральних ідеалів і орієнтирів
Б песимізмом, «світовою тугою», відчуттям самотності
В усвідомленням абсурдності буття, існуван-
ням «до смерті»
Г песимізмом, гіперт
142. Бестселером є:
а) надзвичайно популярна книжка, що користується широким попитом;
б) книга елітарної літератури, яка користується попитом тільки в мистецьких колах;
в) книга «забутої» літератури, яка через деякий час привертає увагу читачів.
143. Позначте пункт, у якому наведено визначення символізму :
а) течія в літературі, що сформувалася в Європі у 1930- 1940 рр., а найбільшого розвитку досягла в 1950-1960 рр.
Її сновним положенням є постулат: екзистенція (існування) передує есенції (сутності). У художніх творах її представники прагнуть збагнути справжні причини трагічної невлаштованості людського життя;
|
|
б) літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ;
в) одна зі стильових течій модернізму, що виникла у Франції в 70-х рр. XIX ст. Основною її рисою є те, що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ.
144. Які провідні естетичні принципи реалізму?
а) герой – яскрава , надзвичайна особистість;
б) тло подій барвисте, екзотичне;
в) історично конкретне зображення характерів.
145. Поняття «магічний реалізм»» пов’язуємо з творчістю:
а) Гарсіа Маркеса;
б) Бертольда Брехта
в) Альбера Камю.
146. Повість Я. Кавабати «Тисяча журавлів» написана в:
а) 1851 p.;
б) 1951 p.;
в) 1991 р.
147. Чайна церемонія для пані Тіка ко є можливістю:
а) брутально втручатися в чуже життя з ніби-то найкращих поривань;
б) відчути свободу духу;
в) піднестися над буттям.
148. Образ крилатих журавлів є символом:
а) щастя, благополуччя, надії;
б) розкутості духу;
в) творчого злету.
149. Повість «Тисяча журавлів»була відзначена:
а) премією японської Академії мистецтв;
б) Нобелівською премією;
|
|
в) премією «За розвиток літератури».
150. Основою повісті «Тисяча журавлів» Я. Кавабати є:
а) чайна церемонія — давній звичай, доведений японською естетикою до рівня високого мистецтва;
б) людські долі, стосунки, пристрасті і згубні потяги до плоті;
в) потаємна краса світу, в якій живе людина і яка живе в людині.
151. Вкажіть, як, на думку А. Камю, повинен поводити себе митець (Жозеф Гран), під час тяжких «хвороб» історії:
а) усамітнитися у «вежі із слонової кістки» і не втручатися в події;
б) обмежитися констатацією абсурдності життя;
в) взяти участь у битві зі злом.
152. Провідним мотивом роману «Чума», за твердженням А. Камю, є боротьба європейського опору проти:
а) фашизму;
б) соціалізму;
в) тоталітаризму.
153. Жан Тарру обирає шлях активної протидії злу внаслідок:
а) нав’язаного ззовні обов’язку;
б) вільного морального вибору;
в) бажання увійти в історію.
154. Чума у романі А. Камю — це узагальнено-універсальний символ:
а) нацистської окупації Європи в роки Другої світової війни;
б) тоталітарних режимів, що нівелюють людську особистість;
в) метафізичного зла, що загрожує людському життю.
|
|
155. Основою поведінки персонажів роману А. Камю «Чума» , які опинилися у кризовій ситуації є ідея:
а) морального вибору;
б) професійного обов’язку;
в) релігійних переконань.
Героями роману А. Камю «Чума» є
А Кастель, Берліоз, Ейліф
Б Тарру, Гран, Панлю
В Панлю, Дервіль, Гран
Г Гран, Кастель, Джойс
У романі А. Камю «Чума» герої проходять випробування
А звичайними побутовими обставинами
Б екстремальною ситуацією
В реакцією на чуже горе
Г коханням в абсурдному світі
158. Художній твір, персонажами якого є Пелайо й отець Гонзага, належить до літератури .
А неореалізму
Б «магічного реалізму»
В унанімізму
Г неоромантизму
159. Вкажіть, який підзаголовок додав до назви роману «Запахи» П. Зюскінд:
а) фантастичний;
б) реалістичний;
в) кримінальний.
160. Чому вбивця Гренуй із роману П. Зюскінда « Запахи…» не був страчений за вироком суду?
а) над ним вчинили самосуд батьки загиблих;
б) його звільнили із в’язниці розбійники;
в) він зачарував натовп запахом;
г) йому вдалося втекти з-під варти.
161. Прочитайте уривок і визначте, з якого він твору. Заснув він скоро, і вві снi йому ввижалася Àфрика його юнацьких літ: довгі береги, золотаві й білі – такі білі, що аж очам боляче, – високі миси й величезні темні гори. Òепер він щоночі опинявся на тих берегах, i чув уві снi, як гуркочуть хвилі при- бою, i бачив, як розтинають їx човни тубільців.
|
|
А «Чума» А. Камю
Б «Червоне і чорне» Стендаля
В «Дамаскин» М. Павича
Г «Старий і море» Е.М. Хемінгуея
162. Віднайдіть відповідність письменника назві його твору:
1) Г. Ібсен А «Чума»
2) Ф. Кафка Б «Злочин і кара»
3) Ф. Достоєвський В «Ляльковий дім»
4) А. Камю Г «Перевтілення»
Д « Портрет Доріана Грея»
163. Віднайдіть відповідність назви його твору – герою:
1) Ріє А «Анна Кареніна»
2) Грегор Б «Червоне і чорне»
3) Жульєн В «Перевтілення»
4) Вронський Г «Стариган з крилами»
Д «Чума»
164. Віднайдіть відповідність образа – символу:
1) Чума А «Маленька людина»
2) Море Б Ілюзія сімейного щастя
3) Ляльковий дім В Життя
4) Комаха Г Дитинство
Д Фашизм
165. Віднайдіть відповідність поета назві його твору:
1) «Орфей , Еврідіка, Гермес» А Б. Пастернак
2) «Міст Мірабо» Б О. Блок
3) «Незнайома» В Ф. Гарсія Лорка
4) «Зимова ніч» Г Р. М. Рільке
Д Г. Аполлінер
166. Установіть відповідність між автором і твором
А Е.М. Хемінгуей 1 «Реквієм»
Б Б. Брехт 2 «Альбатрос»
В Ш. Бодлер 3 «Старий і море»
Г А. Ахматова 4 «Голосівки»
5 «Сторонній»
6 «Життя Галілея»
Дата добавления: 2022-12-03; просмотров: 74; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!