Взаємозв’язок орнаменту і структури полотна
Лінії й контури, мотиви в орнаменті переробляються в залежності від переплетення. Вони можуть бути лінійні, ступінчаті, криволінійні. Специфіка переплетення може підкреслюватися такими декоративними елементами як уточні нитки, накиди і протяжки. Вони мають різну форму і розміри. В цих переплетеннях також різну форму можуть мати петлі. Суттєво впливає вид ниток та їх властивості.
Трикотаж має три виміри: товщину, ширину, довжину – і це тривимірна об’ємна фігура, а для сітчато-рапортного орнаменту – двовимірна. В кулірному трикотажі рапортні вузли, сітки орнаменту співпадають, в о/в – частіше не співпадають.
Колорит. Колір в орнаменті трикотажного полотна
Колорит – це засіб художнього відображення дійсності, система гармонічних кольорових співвідношень, які відображають живописне різноманіття оточуючого світла.
В одязі колорит сприймають таким чином: в якому кольорі чи співвідношенні кольорів він вирішений.
Колір – це зорове сприйняття того чи іншого кольору, його відображення.
Головні кольори: червоний, жовтий, зелений, синій.
Еталонів кольорів 7: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Ці кольори спектральні і одержують розкладання білого променя сонячного світла.
В природі всі кольори поділяються на хроматичні і ахроматичні. До хроматичних відносяться кольори, які мають три характеристики: кольоровий тон, насиченість, світлота.
|
|
Кольоровий тон – здібність певних ділянок спектру відображати світлові промені.
Насиченість – ступінь концентрації кольору.
Світлота – ступінь відображення (поглинання) світлових променів поверхнею. Ця властивість виражає близькість хроматичних і ахроматичних кольорів до білого чи чорного.
Ахроматичні кольори мають дві властивості: насиченість, світлота. Основні ахроматичні кольори – білий і чорний. Проміжні ахроматичні кольори – всі сірі.
Змішення хроматичних і ахроматичних кольорів дає нові похідні кольори, що відносяться до хроматичних – присутній кольоровий тон.
Насиченість визначається ступенем присутності кольорового тону.
В усіх спектральних кольорах є три властивості хроматичних кольорів. При рівній насиченості кольоровий тон і світлота різні (синій більш темний ніж жовтий, фіолетовий більш темний оранжевого).
Аналіз кольорових співвідношень
При швидкому обертанні спектрального кругу всі кольори складаються в білі чи сірі. Якщо з’єднати прямою, яка проходить через центр, два кольори, то при оптичному змішенні дають білий чи сірий колір, вони взаємодоповнюють один одного (до білого) і мають назву доповнюючи (червоний – зелений, жовтий – синій).
|
|
Теплі і холодні кольори
Пов’язані з людським сприйняттям тепла чи холоду.
Група теплих кольорів: червоний, оранжевий, жовтий. Асоціюються із сонцем, полум’ям, теплом.
Холодні кольори: синій, блакитний, фіолетовий, зелений. Асоціюються з водою, льодом, місячним сяйвом.
Кожен з них по відношенню до іншого тієї ж групи може сприйматися як теплий чи холодний. Зелений по відношенню до блакитного теплий. Червоний по відношенню до жовтого стає холодний.
У похідних кольорах вплив відтінків змінює їх сприйняття. Жовтий у зеленому зробить його теплим.
Вплив кольорів
Колір | Оптичний вплив | Сприйняття |
Жовтий | Світлий, близький, однорідний, що розсіюється | Теплий, легкий, нещільний, сухий |
Оранжевий | Світлий, близький, виступаючий, що розсіюється | Теплий, нещільний, сухий |
Червоний | Світлий, дуже близький, однорідний, випромінюючий | Теплий, важкий |
Пурпурний | Однорідний | Важкий |
Фіолетовий | Похмурий, далекий | Важкий, жорсткий, прохолодний |
Синій | Темний, далекий, однорідний | Холодний, важкий, щільний, вологий |
Синьо-зелений | Темний, далекий | Холодний, важкий, вологий |
Зелений | Далекий, однорідний | Прохолодний |
Жовто-зелений | Світлий | Прохолодний |
Білий | Світлий, однорідний, відступаючий | Легкий, нещільний |
Сірий | Невизначений | Важкий, жорсткий |
Чорний | Темний, щільний | Жорсткий, важкий |
Червоно-коричневий | Темний | Теплий, щільний, жорсткий |
Жовто-коричневий | Світлий, виступаючий | Легкий, щільний |
|
|
Колористичне вирішення
Можуть бути контрастними (побудовані на протиставлені) чи тональні (побудовані на нюансах).
Контрастом називають здібність (явище) змінювати колір в залежності від оточуючого середовища чи освітлення.
Хроматичний (кольоровий) контраст – основні (спектральні) еталони, основні кольори. Можуть бути похідні: блакитний з оранжевим.
Ахроматичний світловий контраст – зміна кольору по світлоті (білий з чорним, червоний з рожевим).
Змінений чи одночасний контраст – на світлому фоні колір вважається темнішим, на темному – світлішим; на темному фоні колір вважається холодним, на світлому – теплим. На зеленому фоні бузковий здається теплішим, на оранжевому – більш важкий, холодний. Сірий ахроматичний колір на синьому фоні – світліший, тепліший, на жовтому – більш темний і холодний.
|
|
Просторовий контраст пов’язаний з властивостями кольору здаватися ближче чи далі по відношенню до площини, на якій вони розташовані. Теплі і світлі кольори вважаються виступаючими по відношенню до більш холодних і більш темних; холодні і темні – відступаючі по відношенню до більш теплих і світлих. Приклад, сполучення рожевого з бірюзовим: рожевий – виступаючий, бірюзовий – відступаючий, а сполучення бірюзовий з темно-червоним: бірюзовий – виступаючий (холодний).
Тональне чи зближене вирішення є протилежним контрасту. Пастельні кольори сполучаються один з іншим, якщо вони об’єднані світлотою. Світло-зелений + світло-рожевий. Чорний з синім – це ахроматичний з хроматичним в поєднанні з насиченістю.
Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 601; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!