Римська література епохи республіки (V-II ст. до н.е.), кризи полісної системи (II-I ст. до н.е.) і становлення імперії (I ст. до н.е. -I ст. н.е.)



Практичні заняття

Тематика і зміст практичних занять К-ть год. Література
7 Практичне з аняття №7 ТЕМА: Розвиток римської комедії у творчості Плавта і Теренція. План 1.Плавт – комедіограф римського плебсу; світоглядна та естетична основа його творів. 2.Засудження влади золота над людською душею в комедії ’’Скарб’’. 3.Проблематика комедії ’’Хвальковитий воїн’’. 4.Теренцій – комедіограф освіченої частини римського суспільства. Морально-побутовий характер його комедій. Традиції Менандра в комедії Теренція ’’Свекруха’’, її відмінність від грецької. Завдання 1.Виписати цитати, що характеризують основних персонажів комедій. 2.Підготувати мікровикладання 5 пункту плану. 2     1.Античная драма. – М., 1970. – С. – 30-32. 2.История римской литературы. – Т. 2. – М., 1959. 3.Александра М., інші. Гуманістична спрямованість комедій Плавта (на допомогу вчителю історії, 6 кл.) // Історія в школі. – 2001. – № 7. – С. 30-40. 4.Зелинский Ф. Ф. Плавт и Шекспир (’’Менехмы’’ и ’’Комедия ошибок’') // Зелинский Ф.Ф. Возрожденцы: Науч.-попул. статьи). – СПб, 1999. – С. 88-117. 5.Кац А. А. Социальная направленность творчества Плавта // Вестник древней истории. – 1980. – № 1. – С. 72-95. 6.Трухина Н. Н. Герой и антигерой Плавта // Вестник древней истории. – 1981. №1. – С. 162-178. Підручники
8 Практичне заняття №8 ТЕМА: Римська література епохи принципата Августа. План 1.Відображення у творчості Горація ідейних суперечностей епохи. Ідейно-тематичне багатство його ранніх творів (’’Еподи’’, ’’Сатири’’). 2.Пропаганда офіційної ідеології в ’’Одах’’, тема дружби і кохання. 3.Горацій про призначення літератури і роль поета в житті суспільства. 4.Періодизація творчості Овідія (особливості першого періоду творчості Овідія: ’’Пісні кохання’’, ’’Послання до героїнь’’, ’’Мистецтво кохання’’; другий період творчості: ’’Метаморфози’’; своєрідність третього творчого періоду: ’’Скорботні пісні’’, ’’Листи з Понта’’). 5.Розвиток римської любовної елегії (твори Тібулла та Проперція). Завдання 1.Підготувати мікровикладання 5 пункту плану. 2.Визначити тематичні групи ’’Метаморфоз” Овідія і зазначити головних героїв окремих груп. 2 1.Ботвинник М. Н., др. Овидий // Ботвинник М. Н., др. Жизнеописания знаменитых греков и римлян. – М., 1987. – С.199-205. 2.Гораций // Светоний. Жизнь двенадцати цезарей. – М., 1991. – С. 316-318. 3.Пащина Л. В. Горацій в українському переказі А. Содомори (мовностилістич-ний аналіз) // Теорія і практика перекладу. – К., 1985. – Вип. 12. – С. 87-94. 4.Пащина Л. В. Українські переклади Овідових ’’Метаморфоз’’ // Іноз. філол. –Львів, 1989. – Вип. 95. – С.127-135. 5.Содомора А. О. Горацій – співець Рима і села // Содомора А. О. Жива античнісь. – К., 1983. – С. 155-189. 6.Содомора А. О. Овідій – останній поет ’’золотого віку’’ римської літератури // Содомора А. О. Жива античність. – К., 1983. – С. 190-228. 7.Вулих Н. Поэзия Овидия в современном мире // Поэзия: Альманах: – М. – 1989. – Вып. 54. – С. 55-67. 8.Вулих Н. В. Проблема композиции поэмы Овидия ’’Метаморфозы’’ (мифологическая часть) // Вестн. Ленингр. ун-та. – 1973. –№ 14. – Ист., яз., лит. – Вып. 3. – С. 93-102. 8.Вулих Н. В. Сказочные мотивы в поэме Овидия ’’Метаморфозы’’ // Язык и стиль античных писателей. – Л., 1966. – С. 36-38. 9.Гаспаров М. Л. Овидий в изгнании // Овидий Публий Назон. Скорбные элегии. Письма с Понта. – М., 1978. – С. 189-224. 10.Дуров В.С. Гораций: поэт и человек / К вопросу о поэтической лексике // Вестн. С.-Петерб. ун-та. – Сер. 2. – История, литературоведение. – 1992. – Вып. 4. – С.61-68. 11.Савельева Л. И. Идеал и действительность в творчестве Тибулла и Проперция // Античность и современность. – М., 1972. Підручники
9 Практичне заняття № 9 ТЕМА: Творчість Катулла План 1,Загальна характеристика школи неотериків. Творчість Катулла. 2.Основні теми та проблеми поезії Катулла: любовна лірика; вірші про дружбу. 3.Художні особливості лірики Катулла. Завдання 1. У ’’Словник літературознавчих термінів’’ виписати визначення понять неотерики, фігурні вірші. 2. Проаналізувати письмово 2-3 поезії Катулла (на вибір студента), визначивши тему; ідею; проблематику; особливості будови; образ ліричного героя; розмір. 3. Підготуватися до контрольної роботи (III модуль). 2 1.История римской литературы– М., 1959. – Т. 1. – С. 291-320, 321-342. 2.Кибальник С. А. Катулл в русской поэзии XVIII – І трети XIX века // Взаимосвязи русской и зарубежной литератур. – Л., 1983. – С. 45-72. 3. Ковбасенко Ю.І. Матеріали до тематичного планування і проведення уроків із зарубіжної літератури // Відродження. – 1995. – № 1. – С. 44-54; № 2. – С. 52-62. 4.Шкаруба Л. М, Гладышев В. В. Певец любви и личной свободы человека: Материалы к уроку по творчеству Катулла (9 класс) // Відродження. – 1993. – № 1. –       С. 9-11. 5.. Шталь И. В. О социальной направленности некоторых стихотворений Катулла // Науч. доклады высшей школы. – Филологические науки. – 1961. – №3. – С.158 – 171. 6. Шталь И. В. Поэзия Г. В. Катулла. – М., 1977. Підручники

Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 187; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!