АРИСТОФАН. «ХМАРИ». «ВЕРШНИКИ»



1. У комедії «Вершники» афінський народ виступає в образі...

а) старезного старого;

б) прекрасного юнака;

в) знатного городянина середнього віку.

2. «Ні, тебе, присягнусь, не турбує ніяк,

          щоб в Аркадії владним був Демос.

  Прагнеш сам грабувать, з міст береш хабарі,

         безсоромно до того ж ховаєш

Витівки всі свої, і туманом війни

        ти засліплюєш очі народу!

Та жахливими злиднями скутий народ

        лиш зітха і чекає подачки!»

Це характеристика...

а) Клеона;

б) Нікія;

в) Агоракріта.

3. Демос це...

а) народ;

б) слуги;

в) раби.

4. Як Сократ вирахував «на скільки ніг блошиних блохи стрибають»?

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________

5. Священна трійця для філософів:

а) Бог-батько, Бог-син, Святий Дух;

б) Зевс, Афіна, Аполлон;

в) Повітряна широчінь (Вихор), Хмари, Мова.

6. Клеон був...

а) рабом;

б) ковбасником;

в) шкіряником.

7.  У своїй суперечці шкіряник і ковбасник намагаються довести, хто з них...

а) більш розумний;

б) більше любить свій народ;

в) більш величний.

8.  Навіщо Стрепсіад йде до будинку Сократа?

а) навчитися уму-розуму;

б) навчитися ораторському мистецтву;

в) навчитися кривим мовам.

9.  Навіщо Сократ забрався в кошик, підвішений під стелею?

а) щоб йому не заважали міркувати відвідувачі;

б) щоб бути ближче до зірок, пізнаючи таємниці світобудови;

в) щоб підкреслити свою велич.

10.  На подяку за науку наприкінці п'єси Стрепсіад...

а) підпалює дім Сократа;

б) обдаровує Сократа;

в) клянеться звеличувати Сократа до кінця своїх днів.

 

 

ПОЕЗІЯ ДАВНЬОГО РИМУ

1. «Нова школа», або школа «неотериків», формується в Римі у...

а) II ст. до н.е.;

б) I ст. до н.е.;

в) I ст. н.е.

2. Школі «неотериків» притаманний...

а) культ форми;

б) культ слова;

в) культ почуття.

3.  Епіллії це – ...

а) невеликі епічні поеми на міфологічний сюжет;

б) весільні пісні;

в) присвятний напис у віршах.

4. Цикл віршів про Лесбію написаний Катуллом у жанрі...

а) оди;

б) елегії;

в) сатири.

5. Як вирішується в ліриці Катулла питання про обов'язок громадянина перед суспільством і державою?

а) ліричний герой прагне підкоряти свої бажання інтересам суспільства, погоджувати з ним свої вчинки і жертвувати особистим заради суспільного;

б) ліричний герой підкреслює свою відчуженість від суспільства, свободу від державних справ й інтересів;

в) ліричний герой виявляє гармонійну єдність почуття й обов’язку.

6. У чому полягає новаторство Горація в жанрі сатири?

а) він підсилив критичний пафос сатир;

б) розширив тематику, додавши сатирам злободенного характеру;

в) вніс філософський елемент, чим значно розширив межі жанру.

7. В основу естетики якого літературного напрямку лягли ідеї твору Горація «Про мистецтво поезії»?

а) бароко;

б) сентименталізм;

в) класицизм.

8. Основним змістом сатир Ювенала є...

а) викриття конкретних явищ громадського життя;

б) викриття загальнолюдських пороків;

в) викриття ідейно-філософських концепцій.

9. Хто з римських поетів «оформив» епіграму як жанр?

а) Катулл;

б) Горацій;

в) Ювенал.

10.  У творах якого римського поета представлено ідеал «золотої середини»?

а) Катулл;

б) Горацій.

в) Ювенал.

11.  Традицію яких творів розвив Вергілій у збірці “Буколіки”?

а) військово-патріотичних;

б) пасторальних;

в) інтимної лірики.

12. Яка еклога Вергілія стала найбільш знаменитою за добу Середньовіччя?

а) ІІ;

б) IV;

в) VI.

13. У своїх сатирах Ювенал вдається до засобів…

а) риторики;

б) драматургії;

в) епосу.

14.  «Неотеріками», або «новими поетами» послідовників олександрійської школи називає...

а) Луцилій;

б) Меценат;

в) Цицерон.

15.  Центральною темою у творчості «неотериків» була тема...

а) війни;

б) волі;

в) любові.

16.  Вибір псевдоніма героїні циклу любовної лірики Катулла повинен був нагадати читачам про…

а) острів Лесбос;

б) Анакреонта;

в) Сапфо.

17.  На смерть якого улюбленого птаха Лесбії Катулл пише вірш?

а) горобця;

б) папуги;

в) сокола.

18.  Більшість сатир Горація носять характер...

а) монологічний;

б) діалогічний;

в) сюжетний.

19.  Який твір Горація стали називати «Промистецтво поезії»?

а) «Ода до Мельпомени»;

б) Послання «До Августа»;

в) «Послання до Пізонів».

20.  Почуття любові в ліриці Катулла розглядається, як...

а) пристрасть, що протистоїть суспільним чеснотам;

б) як обов’язок, звичка шлюбу;

в) як злиття суспільних устремлінь з велінням серця.

21.  Кого з римських поетів можна назвати новатором в галузі ритму?

а) Катулла;

б) Горація;

 в) Ювенала.

22.  Тема посмертної слави поета вперше була розроблена у творчості...

а) Катулла;

б) Горація;

 в) Ювенала.

23.  Тематика ранніх творів Овідія - …

а) любовна;

б) міфологічна;

в) політична.

24. Традиції якого поета наслідує Вергілій у своїх “Буколіках”?

а) Катулла;

б) Феокріта;

  в) Алкея.

25.  Хто з давньоримських поетів жив на території сучасного Криму?

а) Вергілій;

б) Горація;

в) Овідій.

26. Овідієві «Метаморфози» написано…

а) гекзаметром;

б) ямбом;

в) елегійним дистихом.

27. Яка тематика збірки Вергілія “Георгіки”?

а) хліборобська праця;

б) захист держави;

в) філософська.

28. Кому з давньоримських поетів належить крилата фраза “Хліба і видовищ”?

а) Вергілію;

б) Горацію;

  в) Ювеналу.

29. Провідна тема в «Сумних елегіях» Овідія – сум за …

а) коханою;

б) батьківщиною;

в) молодістю.

30. Джерело сюжетів, тем та ідей «Метаморфоз» Овідія - …

а) філософські трактати;

б) міфологія;

в) історичні літописи.

 

ПОЕМА ВЕРГІЛІЯ «ЕНЕЇДА»

1. Кого прославляє Вергілій на початку твору?

а) Юпітера;

б) Енея;

в) музу епічної поезії.

2. Наслана Юноною буря відкидає кораблі Енея до…

а) Сицилії;

б) Лівії;

в) Криту.

3. Хто пророкував загибель Трої?

а) Кассандра;

б) тінь Гектора;

в) Лаокоон.

4. Правителькою якого міста є Дідона?

а) Дельфів;

б) Карфагену;

в) Корінфу.

5. До зустрічі з Дідоною кораблі Енея мандрували…

а) п’ять років;

б) сім років;

в) дев’ять років.

6. «Він то вестиме в Італії війни великі, народи

Буйні розгромить, закони мужам дасть і мури поставить…»

Кому належать ці пророцькі слова про долю Енея?

а) Юпітеру;

б) Анхісу;

в) тіні Гектора.

7. Скількі кораблів складає флот Енея?

а) 10;

б) 15;

в) 20.

8. Де помирає Анхіс?

а) на Криті;

б) на Паросі;

в) на Сицилії.

9. Як загинула Дідона?

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________

10. Навіщо Юнона посилає Іриду до троянців?

а) підбурити жінок на виступ проти подальшої подорожі;

б) спокусити Енея;

в) розповісти про долю Дідони.

11. Хто допомагає Енею дістатись до Аїду?

а) Венера;

б) Сивіла;

в) Меркурій.

12. В Аїді Анхіс мешкає…

а) на Єлисейських полях;

б) на полі смутку;

в) біля пекельної річки.

13. З якою пропозицією прибуває Еней до царя Латина?

а) підкоритися волі богів та його владі;

б) миру та дружби;

в) побудувати нове місто разом.

14. Що спонукає Енея завдати останнього смертельного удару Турну?

а) Турн його образив;

б) Еней побачив на Турні ремінь Палланта;

в) його підштовхує Юпітер.

15. Яку тварину – міфічного засновника Риму – зображено на щиті Енея?

а) корову;

б) вовчицю;

в) лева.

 

АНТИЧНИЙ РОМАН

« Пастуша повість про Дафніса і Хлою » Лонга

1. Дія роману Лонга «Дафніс та Хлоя» відбувається…

а) у Фессалії;

б) на Лесбосі;

в) у Персії.

2. Які речі доводили знатне походження Хлої?

а) золотий медальйон;

б) вишиті золотом пелюшки;

в) гаманець із грошима.

3. Щоб украсти Хлою, Доркон натягнув на себе шкіру…

а) вовка;

б) ведмедя;

в) леопарда.

4. Що стало поштовхом виникнення любовного потягу Дафніса до Хлої?

а) пастуші ігри Хлої;

б) купання в струмку;

в) поцілунок.

5. Чому метімнейці звинуватили Дафніса у втраті корабля?

а) Дафніс помилково відв’язав канат, на якому тримався корабель і його віднесло в море;

б) Дафніс навмисно відв’язав канат, на якому тримався корабель і його віднесло у море;

в) кози Дафніса з’їли звитий з лози канат, який тримав корабель.

6.  Хто допомагає Дафнісу звільнити Хлою з рук піратів?

а) Німфи;

б) Пан;

в) Ерот.

7. У розповіді старого пастуха про любов Пана до прекрасної пастушки, дівчина перетворюється у…

а) співучу сопілку;

б) прекрасну квітку;

в) плакучу вербу.

8. Як Німфи помогли Дафнісу у суперництві з заможними нареченими, претендентами на руку Хлої?

а) показали у сні, де знайти багатий скарб;

б) переконала Дріаса віддати Хлою Дафнісу;

в) віднадили від Хлої всіх наречених.

9. Після весілля Дафніс і Хлоя…

а) переїздять до міста і живуть як заможні громадяни;

б) залишаються у селі і живуть як поміщики;

в) живуть так же, як і раніше.

10. На честь Пана Дафніс і Хлоя побудували…

а) олтар;

б) храм;

в) міст.

«Метаморфози, або Золотий осел» Апулея

1. Чим була прославлена Фессалія?

а) військовими героями;

б) драматичними постановами;

в) магічним мистецтвом.

2. Хто допомагає Луцію отримати чарівну мазь?

а) Фотіда;

б) Памфіла;

в) Мілон.

3.  Хто розповів історію Амура та Психеї?

а) сама Психея;

б) мандрівний священик;

в) служниця розбійників.

4. Яку основну рису виділяє Луцій-осел, змальовуючи рабів?

а) дотепність;

б) зрадливість;

в) стійкість.

5. З уїдливістю Апулей викриває спосіб життя розбещених жерців…

а) Діоніса;

б) Аполлона;

в) Кібели.

6. Що в перекладі означає слово «метаморфози»?

а) очищення;

б) порятунок;

в) перетворення.

7. Скільки завдань дала Венера Психеї?

а) 2;

б) 3;

в) 4.

8. Що знаходилося в баночці Прозерпіни?

а) божественна краса;

б) підземний сон;

в) смерть.

9. За ідейною концепцією роман Апулея є...

а) релігійно-моральним;

б) пасторальним;

в) авантюрним.

10.  Юпітер улаштовує шлюб Амура і Психеї, вимагаючи від Амура...

а) припинити чвари з Венерою;

б) назавжди залишити Олімп;

в) знайти і віддати йому в наложниці дівчину видатної краси.

11.  Чим відзначалася Памфіла?

а) мала коханця;

б) перетворювалася у тварин;

в) приносила жертви.

12.  Родина Луція пишалася родинним походженням від…

а) Плутарха;

б) Ахілла;

 в) Гомера.

13.  Перетворившись на віслюка, Луцій зберігає здатність…

а) залишатися незалежним;

б) розуміти людську мову;

в) плавати.

14.  Чому Луцій перетворився не на птаха, як хотів, а на віслюка?

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________

15.  Герой роману Апулея «Золотий віслюк» Луцій подорожує ...

а) Фессалією;

б) Лесбосом;

в) Персією.

16.  Що допомогло Луцію повернути людський вигляд?

а) чудесна мазь;

б) пелюстки троянд;

в) ворожіння жриць.

17.  Хто допомагає Психеї розібрати перемішані в одній купі жито, ячмінь, просо, мак, горох, сочевицю і боби?

а) мурахи;

б) голуби;

в) миші.

18.  Яке божество допомагає Луцію повернути людський вигляд?

а) Венера;

б) Юпітер;

в) Ізіда.

19.  Яку умову ставить Амур Психеї для збереження їхнього шлюбу?

а) щоб вона не могла бачити свого чоловіка;

б) щоб не могла зустрічатися з родичами;

в) щоб не могла виходити за межі палацу.

20.  Який вид театрального дійства описує Апулей у романі?

а) комедію;

б) трагедію;

в) пантоміму-балет.

 

 


РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ РОБІТ

Метою індивідуальної роботи є поглиблене вивчення студентом окремої теми з історії російської або зарубіжної літератури, яку він обирає самостійно, спираючись на перелік художніх текстів до курсу. Звертаємо увагу на те, що теми робіт у межах однієї академічної групи не повинні повторюватися, за це несуть відповідальність старости груп, які на початку семестру укладають список тем із прізвищами студентів, а потім передають викладачеві.

Роботи виконуються на стандартних аркушах формату А4 та здаються у файлах або підшиваються в папки. Текст друкується 14 кеглем, шрифт - Times New Roman, інтервал –1.5, вирівнюється за шириною. Кожен підрозділ розпочинається з нової сторінки. Назва підрозділу виділяється жирним шрифтом та вирівнюється по центру. Всі сторінки (крім першої) нумеруються.

СТРУКТУРА РОБОТИ

1. Першою сторінкою роботи є титульна, яка повинна складатися з таких інформаційних блоків:

Державний вищий навчальний заклад «Запорізький національний університет» Міністерства освіти і науки України ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З ІСТОРІЇ АНТИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ на тему: ДОСЛІДЖЕННЯ РОМАНУ АПУЛЕЯ «МЕТАМОРФОЗИ» В СУЧАСНОМУ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОМУ ДИСКУРСІ   Викона(в/ла) студент(ка) факультету………, спеціальності …………, № курсу, № групи, ПІБ студент(а/ки) Керівник: к.ф.н., доц. каф. російської філології Темна О.В.   Запоріжжя 2011

2. Список літератури з творчості обраного письменника. Складається на основі опрацювання картотеки ЗНУ (книжки та періодичні видання) або інших бібліотек міста та мережі Інтернет. Список подається відповідно до вимог оформлення бібліографії та систематизується за алфавітом (не за типами видань!).

Приклад оформлення джерел:

Книга:

ü Вирмо А., Вирмо О. Мэтры мирового сюрреализма. – СПб.: Академический проект, 1996. – 288 с.

ü Дали С. Дневник одного гения. – М.: Искусство, 1991. – 271 с.

Частина книги:

ü Днепров В. Д. Метафорический роман Франца Кафки // Днепров В. Д. Идеи времени и формы времени. – Л.: Советский писатель, 1980. – С. 432-485.

Стаття періодики:

ü Колесников А. В. Процесс в замке (об отчуждении в литературе и о литературе) // Философские науки. – 1991. – № 10. – С. 150-161.

Інтернет-ресурс:

ü Косиков Г.К. Готье и Гумилев [Електронний ресурс - PHILOLOGY.RU]. – Режим доступу: http://www.philology.ru/literature2/kosikov-89a.htm

 

3. Огляд літератури – це системний аналіз доступних студентові джерел (не менше 7-10), який висвітлює такі аспекти (подається, як цілісний текст):

ü ступінь дослідженості творчості письменника та окремого твору в сучасному літературознавстві (малодосліджений, дуже популярний і т. і.; присвячено багато / мало праць);

ü етапи дослідження твору в історії літературознавства (наприклад, популярності набуває завдяки перекладам поетів-романтиків …..; пізніше (у …. роках) втрачає популярність, оскільки ……; у……….роках відзначається новий сплеск зацікавленості автором, пов'язаний з ……..; системне дослідження починається у …..; у ………роках увагу науковців привертають такі аспекти / проблеми творчості автора як…….; найвизначнішими дослідниками в Україні є ……, в Росії ……., у Західній Європі - ……….);

ü тезовий огляд джерел (Косиков Г.К. у статті «Готье и Гумилев», яка побачила світ у 1999 році в журналі «….» розглядає …… (дуже коротко подається зміст статті та її найважливіші аспекти)).

 

4. Розширений план вивчення творчості окремого автора (або твору).

Уявіть, ніби Вам потрібно зробити доповідь перед своїми однокурсниками, охарактеризувавши найважливіші аспекти творчості окремого автора / твору та ступінь його дослідженості в сучасному літературознавстві. Перед тим, як це зробити, Вам потрібно скласти план, який буде відображати основні аспекти Вашої доповіді та логіку подачі матеріалу. Зокрема, Вам потрібно звернути увагу на те, яке місце обраний Вами автор займав у літературі досліджуваного періоду, до яких течій, напрямків відносять його творчість; у чому полягає його новаторство та неповторність, як він наслідує або заперечує певні традиції, які склалися в літературі; чому і за яких обставин було написано твір; у чому своєрідність поетики досліджуваного твору (на рівні структури, сюжету, системи персонажів, художніх засобів, висвітлюваної проблематики і т. ін.); як його художні відкриття вплинули на подальший розвиток літератури тощо. План доповіді – головне свідчення про глибину Вашого занурення в проблему. Його пункти – результат Вашого глибинного розуміння специфіки твору.

Приклад:

1. Художній світ Ф. Кафки в контексті епохи. Риси реалізму, екзистенціалізму, експресіонізму, абсурдизму, сюрреалізму у творчості письменника. 2. Поетика новели-притчі «Перевтілення»: автобіографічний шар; ü проблема жанру (новела, притча); ü своєрідність стилю Ф. Кафки: лаконізм, документальність, інакомовність, прийом «розгорнутої» метафори; ü «метод сновидінь» Ф. Кафки: логіка й абсурд, реальне і фантастичне, умовність і конкретика, роль метаморфоз; ü своєрідність хронотопу новели; ü аналіз системи образів новели. 3. Екзистенціальна проблематика в новелі: співвідношення «я / інші», образ абсурдного світу, тема «провини» і страждання. 4. Вплив творчості Кафки на літературу ХХ – поч. ХІХ ст.

 

5. Основні терміни та поняття. Навести 7-10 термінів, які допоможуть при вивченні обраного твору, розкриваючи його специфіку. Поряд із термінами потрібно наводити їхнє тлумачення, вказуючи в дужках джерело, звідки Ви його запозичили.

 

6. Творчі завдання. Вам необхідно придумати 5 творчих завдань, виконуючи які Ваші учні змогли б на практиці (працюючи з художнім текстом) розглянути художню своєрідність певного художнього твору або коло його проблем. Вони можуть починатися так: проаналізуйте……, наведіть….., випишіть….., заповніть таблицю….., знайдіть відповідності…, доведіть…., чому, на Вашу думку,…., порівняйте…., розгадайте кросворд …. і т. ін.

 

7. ……. (автор, творчість ……) в оцінках його сучасників та літературознавців ХХ століття. Наведіть кілька (найбільш цікавих) цитат з листів, статей, доповідей, спогадів і т. ін. (сучасників (друзів, колег, літературних критиків), які допоможуть створити образ письменника. Не забувайте посилатися на відповідне джерело.

 

СИСТЕМА НАРАХУВАННЯ БАЛІВ (за видами завдань)

1. Список літератури з творчості обраного письменника 2 б.
2. Огляд літератури 4 б.
3. Розширений план вивчення творчості окремого автора (або твору). 4 б.
4. Основні терміни та поняття 2 б.
5. Творчі завдання 2,5 б.
6. ……. (автор, творчість ……) в оцінках його сучасників та літературознавців ХХ століття 2 б.
7. Грамотність оформлення, відсутність граматичних та пунктуаційних помилок 1,5 б.
8. Виконання вимог оформлення, охайність роботи 2 б.
ВСЬОГО 20 б.

 

 


ТЕКСТИ ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ

1. Апулей. Метаморфози, або Золотий осел.

2. Аристотель. Поетика

3. Аристофан. Вершники. Жаби. Хмари. Мир.

4. Архілох, Алкей, Сафо, Анакреонт. Лірика

5. Вергілій. Буколіки. Георгіки. Енеїда.

6. Геродот. Історія.

7. Гесіод. Роботи і дні. Теогонія.

8. Гомер. Іліада. Одіссея.

9. Горацій. Оди, сатири, еподи, послання.

10. Евріпід. Медея, Іпполіт

11. Есхіл. Прометей закутий. Орестея. Перси.

12. Катулл. Лірика

13. Кун М.А. Легенди і міфи Давньої Греції

14. Лонг. Дафніс і Хлоя.

15. Лукрецій. Про природу речей.

16. Менандр. Відлюдник

17. Овідій. Метаморфози. Поезії.

18. Петроній. Сатирикон.

19. Піндар. Оди ( за хрестоматією)

20. Плавт. Хвальковитий воїн. Скарб.

21. Платон. Діалоги (Іон, Бенкет)

22. Софокл. Едип-цар. Антигона.

23. Теренцій. Свекруха

24. Тібулл, Проперцій. Лірика

 


 

ПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ

 

1. Термін і поняття “антична література”. Основні завдання курсу.

2. Хронологічна й географічна тривалість античності. Поняття про античне суспільство, основні етапи його розвитку.

3. Міфотворчість і міфологія. Визначення міфу. Життя міфу в літературі ХХ ст.

4. Олімпійська міфологія. Боги в міфології й літературі.

5. Поеми Гомера як “енциклопедія старовини”.

6. “Іліада” Гомера. Розвиток сюжету. Основні образи.

7. “Одіссея” Гомера – казково-пригодницька поема. Сюжет і композиція.

8. Види грецької лірики. Елегія і ямб. Поезія Архілоха.

9. Монодична та хорова лірика. Сапфо, Алкей, Піндар, Анакреонт.

10. Виникнення грецької трагедії. Суспільні умови її розвитку. Структура трагедії.

11. Есхіл – “батько трагедії”. Місце Есхіла в історії розвитку античної драматургії.

12. Новаторство Софокла-драматурга. Загальна характеристика його творчості.

13. Евріпід – останній представник класичної грецької драматургії. Сутність його нововведень. Оцінка сучасників.

14. Творчість Аристофана. Суспільна і політична злободенність його комедій. Тема “провини і миру”. Зображення життя полісу.

15. Значення грецької літератури для виникнення і розвитку римської літератури.

16. Специфічні особливості римської літератури. Форми “запозичення” і змагання. Періодизація римської літератури.

17. Поема Лукреція “Про природу речей” – художнє осмислення матеріалістичної філософії світу.

18. Любовна лірика Катулла.

19. Сюжет і композиція поеми Вергілія “Енеїда”. Проблема наслідування. Вергілій і Гомер.

20. Любовні вірші Овідія /”Елегії”, “Наука кохання”, “Героїні”/.

21. Тематика і проблематика поеми Овідія “Метаморфози”.

22. Роман Апулея “Метаморфози, або Золотий осел” – останній твір античності.

 


 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Основна:

1. Анпеткова-Шарова Г.Г., Чекалова Е.И. Античная литература: Учебное пособие. – Л.: Издательство ЛГУ, 1989. – 269 с.

2. Лосев А.Ф. Античная литература/ Под ред. А.А. Тахо-Годи. – М.: ЧеРО, при участии изд. “Омега-Л”, 2005. – 543 с.

3. Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. – К.: Либідь, 2001. – 718 с.

4. Підлісна Г.Н. Антична література. Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 1992. – 255 с.

5. Радциг С.И. История древнегреческой литературы. – М.: Высшая школа, 1977. – 551 с.

6. Тронский И.М. История античной литературы. – М: Высшая школа, 1988. – 464 с.

7. Шалагінов Б.Б. Антична література від античності до початку XIX століття. — К.: Академія, 2004. — 360 с.

8. Антична література. Довідник / За ред. С.В.Семчинського. – К: Либідь, 1993. – 320 с.

9. Современный словарь-справочник: Античный мир. – М.: Олимп, 2000. – 317 с.

10. Лісовий І.А. Античний світ у термінах, іменах і назвах. Довідник з історії та культури Стародавньої Греції і Риму. – Львів: Вища школа, 1988. – 200 с.

 

Додаткова:

1. Аверинцев С.С. Древнегреческая поэтика и мировая литература // Поэтика древнегреческой литературы. – М.: Наука, 1981. – С. 3-14.

2. Анненский И.Ф. Драматические произведения. Античная трагедия (публичная лекция) / Сост., подгот. текста и коммент. ст. Г.Н. Шелогуровой. – М.: Лабиринт, 2000. – 320 с.

3. Античность как тип культуры. – М.: Наука, 1988. – 335 с.

4. Гаспаров М.Л. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – СПб.: Азбука, 2000. – 480 с.

5. Головня В. История античного театра / Под редакцией С. Аверинцева. – М.: Искусство, 1972. – 400 с.

6. Дуров В.С. Жанр сатиры в римской литературе. – Л.: Изд-во Ленинградского университета, 1987. – 160 с.

7. Морева-Вулих Н.В. Римский классицизм: творчество Вергилия, лирика Горация. – СПб.: Академический проект, 2000. – 272 с.

8. Путилов Б. Н. Эпическое сказительство. Типология и этническая специфика. Серия: Исследования по фольклору и мифологии Востока. – М:. Восточная литература, 1997. – 295 с.

9. Тахо-Годи А.А. Греческая мифология. – М.: ООО “Издательство АСТ”; Харьков: Фолио. 2002. – 256 с.

10. Флоренсов Н. Троянская война и поэмы Гомера. – М.: Наука, 1991. – 143 с.

11. Чистякова Н.А. Эллинистическая поэзия. Литературная традиция и фольклор. – Л.: Издательство ЛГУ, 1988. – 173 с.

12. Шталь И. В. «Одиссея» — героическая поэма странствий. — М.: Наука, 1978. — 168 с.

13. Шталь И.В. Эпические предания Древней Греции. – М.: Наука, 1989. – 304 с.

14. Ярхо В.Н. Древнегреческая литература. Трагедия: Сборник трудов. – М.: Лабиринт, 2000. – 352 с.

15. Ярхо В.Н. Семь дней в афинском театре Диониса. – М.: Лабиринт, 2004. – С. 106-184.

 


Навчально-методичне видання

(українською мовою)

 

Темна Оксана Валентинівна


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 247; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!