Тема 12. Музика Австрії першої половини ХХ століття



   

Виконати на інструменті (фортепіано, баян, акордеон)

· Три уривка з трьох п’єс для фортепіано ор.11 (1909) А.Шенберга

 

Тема 13.  Музика Германії першої половини ХХ століття

  

Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон):

· одну з фуг з циклу «Ludus tonalis» П.Хіндеміта;

· №1, №5, №11 з кантати «Carmina Burana» К.Орфа;

· Одну з пісень К.Вайля

Тема 14.  Музика Італії. Музика Англії (перша половина ХХ століття).

 

Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон:

· Три фрагменти з одного (за вибором студента) з творів О. Респиги, І.Піццеті, Д.Ф. Маліп’єро, А.Казела;

·  Головні теми частин «Воєнного реквієму» Б.Бріттена

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

 

Контрольна робота з „Історія зарубіжної музики” можне бути виконана в двох варіантах.

Перший варіант.

    Контрольна робота з „Історія зарубіжної музики” має на меті: перевірку знань студентів з курсу дисципліни, вміння аналізувати музичний твір, вміння викласти свої знання у формі, що свідчить про певний професійний рівень музиканта-педагога. З огляду на мету, перед студентами ставиться низка завдань: виявити знання творчості композиторів, або особливості стильових епох художніх творів. Для аналізу з масиву музичних творів обирається музичний твір автора зі списку музичних творів до курсу. Ретельно проаналізувавши його, студент дає йому музикознавчу характеристику, розкриває його образний зміст. Зважаючи на специфіку музичних творів, студентові рекомендується дати культурологічну характеристику країни та творчості композитора обраного твору.

Підсумком аналізу твору має бути контрольна робота, в якій студент продемонструє своє знання та вміння створити самостійний аналіз на грунті засвоєних знань з курсу „Історія зарубіжної музики”.

Другий варіант

    Другий варіант контрольної роботи передбачає тестовий контроль знань студентів.     Відповіді на запитання тестів мають виявити знання творчості композиторів, або особливості стильових епох художніх творів, що вивчалися в семестрі.

КОНТРОЛЬНІ ЗАХОДИ

 

Питання до модульної контрольної роботи

Варіант №1

1. Розкрити значення терміну «імпресіонизм», «музичний імпресіонизм»

2. Назвати представників музичного експресіонизму

3. У яких європейських країнах виник рух «новий динамизм», «нова деловитість»

4. У чому суть течії неофольклоризм

5. Назвати найбільш відомі симфонічні твори К.Дебюсси

6. Назвати композитора, якому належать твори: балет «Жар-птица», синтетична вистава «История солдата»

7. Музичній культурі якої країни належить творчість Ч.Айвза.

8. Музичній культурі якої країни належить творчість К.Шимановського.

9. Музичній культурі якої країни належить творчість Б.Бартока.

10.  Хто з американських композиторів прославився як диригент

11. Назвати головну стилістичну особливість музики Дж.Гершвіна

12. У якому музичному жанрі прославився Ф.Легар.

13. Назвати представників французьської шістки

14. Назвати автора ораторі «Жанна Д’Арк на костре»

15. Назвати автора твору «Воспоминания о Бразилии»

16. Хто з французьських композиторів працював у жанрі моноопери (і’мя композитора й назва твору).

17.  З іменем якого композитора пов’язана зміна уявлень про музичну мову у ХХ столітті?

18. Назвати твір, який став вершиною творчості Альбана Берга

19. Хто з німецьких композиторів у корні змінив відношенння до альту, й створиа велику кількість творів для цого музичного інструменту

20.  Хто з німецьких композиторів інтенсивно займався педагогічною діяльністю

21. Назвати оперу Б.Бріттена, яка принесла композитору світову популярність

22. Перу якого європейського композитора ХХ століття належить дитяча міні-опера «Золота тщета» . 

23. Яке значення творчості І.Стравинського для розвитку музичної культури у ХХ столітті.

Варіант №2

1. На грунті традицій якої страни виник музичний імпресіонизм

2. У чому виявився вплив національниых традицій на творчість французьських імпресіонистів

3. У чому виявилося новаторство «фортепіанного» К.Дебюссі.

4. До фольклора якої країни звертався при створенні «Болеро» М.Равель.

5. Розкрити значення терміну «експресіонизм».

6. Назвати представників «неокласицистського» напрямку у музичному мистецтві.

7. Назвати причини виникнення «нового динамизму» («нової деловитості») у європейській музичній культурі першої половини ХХ століття. 

8. У якій країні виникла джазова музична культура.

9. Який з балетів І.Стравинського був названий А.Бенуа «балетом-улицей» й чому.

10. Назвати твір американського композитора Дж.Гершвина, який був написаний для ф-но и симфонічного оркестру, і який прославив його ім’я.

11. Музичній культурі якої країни належить творчість К.Пендерецького.

12. Музичній культурі якої країни належить творчість Д.Маліп’єро.

13. Перу якого композитора належать Три чвертьтонові п’єси для двох фортепіано.

14. У якому музичному жанрі прославився І.Кальман.

15. Назвати представників французьської шістки.

16. Кому з композиторів належить оркестровий твір, присвячений паровозу (ім’я композитора й назва твору).

17. Який твір французьського композитора був написаний під впливом поїздки у Бразилію (ім’я композитора, назва твору).

18. Назвати автора опери «Человеческий голос»

19. Хто автор монодрами «Ожидание»

20.  Хто з австрийських композиторів став одним з засновників музичного пуантилізму.

21. Для якого составу (інструменту) створено «Ludus tonalis» П.Хіндеміта.

22. Назвати кількість номерів у сценічній кантаті К.Орфа «Карміна Бурана»

23. Опери-притчі якого європейського композитора ХХ століття були призначені для виконання у церкві.

Вариант №3

1. Назвати найяскравіших представників музичного імпресіонизму

2. До фольклора якої країни звернувся при створенні «Болеро» М.Равель.

3. Яка Тематика (провідні теми) характерні для образної сфери експресіонизму.

4. Розкрити сутність поняття «неокласицизм». 

5. У яких європейських державах виник рух «нового динамизму», «нової деловитості».

6. У якій країні виникла джазова музична культура.

7. Який балет И. Стравинського мав підзаголовок «Картины языческой Руси»

8. Яке значення творчості І.Стравинського для розвитку музичної культури у ХХ столітті.

9. Музичній культурі якої країни належить творчість Д. Маліп’єро.

10. Музичній культурі якої країни належить творчість В. Лютославського.

11. Музичній культурі якої країни належить творчість  Б.Бартока.

12. Хто автор музики до мюзіклу «Вестсайдская история»

13. Назвати автора опери «Порги и Бесс»

14. У якому музичному жанрі прославився І.Кальман.

15. Назвати представників французьскої шістки

16. Назвати автора оркестрової п’єси «Пасифик 231»

17. Під впливом мистецтва яких народів склався стиль Д.Мійо

18. Назвати автора опери «Человеческий голос»

19. З іменем якого композитора пов’язано відкриття додекафоного методу композиції.

20.  Якій події було присвячено створення «Ludus tonalis» П.Хіндеміта

21. Назвати кількість частин у сценічній кантаті К.Орфа «Кармина Бурана»

22. Перу якого європейського композитора ХХ століття належить дитяча міні-опера «Золота тщета» . 

23. Назвати послідовників-учнів Арнольда Шенберга

Самостійна робота

Перелік завданьдля самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної музики»

(теми рефератів)

І семестр

 

Змістовий модуль 1.
Тема 2: Музика Франції першої половини ХХ століття
1 Симфонічна творчість Артюра Онеггера
2 Ораторіальна творчість Артюра Онеггера
3 Фольклорний напрямок у творчості Даріюса Мійо
4 Фортепіанна творчість Франсиса Пуленка
5 Ф.Пуленк. Моноопера «Человеческий голос»: драматургія, образний стрій, музична мова
  Тема 3: Музика Австрії першої половини ХХ століття
1 Тенденції австрійської художньої культури першої половини ХХ століття. Течії нової музики, постромантизм, необароко.
2 Раній період творчості А.Шенберга. Атональний період.
3 Додекафонні твори А. Шенберга 20-х років (шлях до дванадцятитонової техніки)
4 Музично-суспільна й педагогічна діяльність А.Шенберга. Творчість 30-40-х років.
5 Оперна творчість А.Берга. «Воццек». «Лулу».
6 Творчий шлях Антона Веберна. Основні твори
7 Неовіденьська оперета. Творчість Ференца Легара.
8 Неовіденьська оперета. Творчість Імре Кальмана.

 

Змістовий модуль 2.
Тема 4: Музика Германії першої половини ХХ століття
1 Еволюція композиторського мислення П.Хіндеміта (на прикладі творів для музичного театру).
2 Симфонії і концерти П.Хіндеміта.
3 Творчий шлях Курта Вайля.
4 Характеристика творчості Ханса Ейслера.
5 Сценічні кантати Карла Орфа («Кармина Бурана», «Катули Кармина», «Триумф Афродити»)
6 Принципи театра К.Орфа. Риси стилю.
  Тема 5: Музика Італії. Музика Англії (перша половина ХХ століття).
1 Творчий шлях Ільдебрандо Піццетті
2 Творчий шлях Джан Франческо Маліп’єро.
3 Творчий шлях Отторіно Респігі.
  Тема 6: Творчий шлях І.Стравинського. Зарубіжна музична культура ІІ пол. ХХ століття.  
1 Творчий шлях І.Стравинського: оперна, балетна, фортепіанна творчість
2 Зарубіжна музична культура ІІ пол. ХХ століття. Течії, напрямки, стилі

 

7. Перелік завданьдля індивідуальної роботи студентів з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної музики»

І семестр

 

Змістовий модуль 1.
Тема 2: Музика Франції першої половини ХХ століття
1 Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон) три уривка з трьох п’єс фортепіанного циклу «Спогади про Бразилію» Д.Мійо.
  Тема 3: Музика Австрії першої половини ХХ століття
1 Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон) три уривка з трьох п’єс для фортепіано ор.11 (1909) А.Шенберга

 

Змістовий модуль 2.
Тема 4: Музика Германії першої половини ХХ століття
1 Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон): 1) одну з фуг з циклу «Ludus tonalis» П.Хіндеміта; 2) №1, №5, №11 з кантати «Carmina Burana» К.Орфа; 3) Одну з пісень К.Вайля  
  Тема 5: Музика Італії. Музика Англії (перша половина ХХ століття).
1 Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон: 1) три фрагменти з одного (за вибором студента) з творів О. Респиги, І.Піццеті, Д.Ф. Маліп’єро, А.Казела; 2) головні теми частин «Воєнного реквієму» Б.Бріттена  
  Тема 6: Творчий шлях І.Стравинського. Зарубіжна музична культура ІІ пол. ХХ століття.  
1 Виконати на інструменті (фортепіано, баян, аккордеон): 1) основні теми з опер І.Стравинського «Соловей», «Мавра», «Царь Эдип», «Похождение повесы»; 2) основні теми з балетів І Стравинського «Петрушка», «Весна священная» 

Методичне забеспечення

Інструктивно-методичні матеріали до семінарських занять (І семестр):

1. История зарубежной музыки /Учебник для музыкальных вузов. – Санкт-Петербург, 2001. – Вып.6.

2. Павчинский С.Є. Симфоническое творчество А.Онеггера. – М., 1972.

3. Сысоева Е.В. Симфонии Онеггера. – М., 1975.

4. Дюмениль Р. Современные французские композиторы группы «Шести». – Л., 1964.

5. Кокорева Л. Драиус Мийо: Жизнь и творчество. – М.. 1986.

6. Медведева И. Франсис Пуленк. – М., 1969.

7. Соллертинский И. Арнольд Шенберг. – Л., 1934.

8. Шенберг А. Моя эволюция. Убеждение или познание // Зарубежная музыка ХХ века: Материалы и документы / Под общей редакцией И.Нестьева. – М., 1975.

9. Глебов Игорь [Б.В. Асафьев]. «Воццек» Альбана Берга // Зарубежная музыка ХХ века. – М., 1975.

10. Холопова В., Холопов Ю. Антон Веберн: Жизнь и творчество. – М., 1984.

11. Владимирская А. Звездные часы оперетты. – Л., 1991.

12. Владимирская А. Франц Легар. – Л., 1981.

13. Холопов Ю. Пауль Хиндемит и его «Ludus tonalis» // Хиндемит Пауль. Ludus tonalis. – М., 1964.

14. Система детского музыкального воспитания К.Орфа / Под ред. Л.А. Баренбойма. – Л., 1970.

15. Элементарное музыкальное воспитание по системе К.Орфа: Сб.статей / Под ред. Л.А. Баренбойма. – М., 1978.

16. Конен В. Взгляд на оперы Бриттена // Этюды о зарубежной музыке. – М., 1975.

17. Таурагис А. Бенджамин Бриттен: Очерк жизни и творчества. – М., Л., 1965.

18. Таурагис А. Опера Бенджамина Бриттена «Питер Граймс» // Из истории зарубежной музыки. – М., 1971.

19. Орлов Г. Военный реквием Бриттена // Вопросы теории и эстетики музыки. – Л., 1967. – Вып.5.

20. Асафьев Б. Книга о Стравинском. – Л., 1977.

21. Вершинина И. Ранние балеты Стравинского. – М., 1967.

22. Смирнов В. Творческое формирование И.Ф. Стравинского. – Л., 1970.

Інструктивно-методичні матеріали до самостійної роботи (І семестр):

6. Павчинский С.Є. Симфоническое творчество А.Онеггера. – М., 1972.

7. Сысоева Е.В. Симфонии Онеггера. – М., 1975.

8. Шнеерсон Г.М. Артур Онеггер. – В книге: Шнеерсон Г.М. Французская музыка ХХ век. – М., 1970, С.177-222.

9. Медведева И.А. Франсис Пуленк. – М., 1969.

10. Журдан-Моранж Э. Франсис Пуленк. – В книге: Журдан-Моранж Э. Мои друзья музыканты. – М., 1966.

11. Шенберг А. Моя эволюция. – В книге: Зарубежная музыка ХХ века. Материалы и документы / Ред., сост. И коммент. И.В. Нестьева. – М., 1975, С. 127, 130-154.

12. Шахназарова Н.Г. Арнольд Шенберг. Стиль и идея. – В книге: Шахназарова Н.Г. Проблемы музыкальной эстетики. – М., 1975.  

13. Берг А. О музыкальных формах в моей опере «Воццек» // Зарубежная музыка ХХ века. – М., 1975.

14. Воробьев Д. О некоторых противоречиях идейно-эстетической концепции оперы А.Берга «Лулу» // Кризис буржуазной культуры и музыка. – М., 1976. – Вып.3.

15. Холопова В., Холопов Ю. Антон Веберн: Жизнь и творчество. – М., 1984.

16. Владимирская А. Звездные часы оперетты. – Л., 1991.

17. Владимирская А. Франц Легар. – Л., 1981.

18. Беляев Виктор. Пауль Хиндемит: Очерк. – Л., 1927.  

19. Левая Т., Леонтьева О. Пауль Хиндемит. – М., 1974.

20. Нестьев И. История одного содружества (Брехт и Вайль) // Из истории музыки социалистических стран. – М., 1975.

21. Леонтьева О. Курт Вайль // Советская музыка, 1963., №1.

22. Клемм Э. Ганс Эйслер. Творческий портрет. – М., 1979.

23. Леонтьева О. Карл Орф. – М., 1984.

24. Дофлейн Э. Музыкальный театр Карла Орфа // Зарубежная музыка ХХ века. Материалы и документы. – М., 1975. – С.210-216.

25. Богоявленский С. Отторино Респиги // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.

26. Богоявленский С. Ильдебрандо Пиццетти // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.

27. Богоявленский С. Джан Франческо Малипьеро // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.

28.  Друскин И. Игорь Стравинский. М., 1982.

29. Асафьев Б. Книга о Стравинском. – Л., 1977.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 364; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!