Екзистенційні мотиви в романі А.Камю «Чума».
1. Екзістенціалізм у філософії та естетиці ХХ століття: основні категорії та поняття. Ж.П. Сартр як засновник літератури екзістенціалізму .
2. Ідейно-художня своєрідність роману-притчі А. Камю “Чума”.
· Образ чуми як прояву абсурдності буття; багатозначність тлумачення образу у тексті.
· Образ доктора Ріе як втілення авторської позиції: спосіб життя, ставлення до чуми, дієвий гуманізм, трагічний підтекст його світосприйняття.
· Різне ставлення до чуми героїв твору, індивідуальні концепції людського життя.
· Метафоричний характер твору. Проблема жанру (роман-притча, роман-метафора, роман-хроніка, роман-міф ХХ століття)
Література
1. Великовский С. И. В поисках утраченного смысла. – М., 1979.
2. Камю А. Сочинения. – М., 1989.
3. Кукшин Е. П. Камю. Ранние годы. – Л., 1982.
4. Левчук Л. Т. Західноєвропейська естетика ХХ століття: Навч. посібник. – К., 1997.- С.123-147.
5. Моруа А. Альбер Камю // От Монтеня до Арагона. – М., 1983.
Теми рефератів
1. Міф про Сізіфа: діалог античності та літератури ХХ століття.
2. Антифашистські мотиви у романв А. Камю “Чума”.
3. Ключові метафори в романах Камю “Сторонній” та “Чума”.
Семінарське заняття №8.
Трагедія молодого покоління на Другій світовій війні у творчості Г. Белля ( оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»)
1. Друга світова війна у житті та творчості Г. Белля.
2. Ідейно-художній аналіз оповідання “Подорожній, прийдеш коли у Спа…”
|
|
· Сенс назви твору.
· Доля молоді, що стала жертвою Другої світової війни.
· Зіткнення у оповіданні атрибутів “тоталітарної” держави та “вічних” цінностей людства.
· Художні особливості твору (“потік свідомості”, сповідальний характер оповіді, роль художньої деталі, біблійні образи, алюзії та ремінісценції, цитата).
Література
1. Копелев Л. О Генрихе Белле // Иностранная литература. – 1988. - № 12.
2. Лауреаты Нобелевской премии. Энциклопедия. – М. 1992. – Т. 1.
3. Лейтес Н. С. От «Фауста» до наших дней. – М., 1987.
4. Роднянская И. Мир Генриха Белля // Вопросы литературы. – 1966. - № 10.
5. Рожновский С. В. Генрих Белль. – М., 1965.
6. Топер М. П. Генрих Белль – романист и рассказчик // Белль Г. Избранное. –
М.,1988.
Теми рефератів
1. Особливості композиції оповідання Г. Белля “Подорожній, прийдеш коли у Спа…”
2. Мотив розореної домівки у романі Г. Белля “Дім без господаря”.
3. Тема провини та спокути у воєнних творах Белля.
Семінарське заняття №9.
Проблема істинних та хибних цінностей у повісті Стейнбека «Перлина».
1. Дж. Стейнбека- класик американської літератури ХХ століття.
2. Повість-притча “Перлина”: жанрова своєрідність твору
3. Морально-соціальна тематика та проблематика притчі.
|
|
4. Система образів у творі.
5. Новаторські художні прийоми. Притчовий характер твору.
Література
1. Собр. соч.: В 6 т. – М., 1989.
2. Батурин С. С. Джон Стейнбек и традиции американской литературы. – М., 1984.
3. Зверев А. М. Американский роман 20-30-х годов. – М., 1982.
4. Мулярчик А. С. Спор идет о человеке: О литературе США второй половины ХХ в. – М., 1985.
5. Moore H. T. The Novels of J. Steinbeck. – 2 ed. – Post Washington (N. Y.), 1968.
Теми рефератів
1. Музичні образи у повісті-притчі Дж. Стейнбека “Перлина”.
2. Особливості реалізму Дж. Стейнбека.
3. Шведська промова Нобелівського лауреата Дж. Стейнбека.
Семінарське заняття №10.
Поетика новелістики Е. Хемінгуея («Старий і море», «Кішка під дощем», «Сніги Кіліманджаро»).
1. Жанр новели у творчостіЕ. Хемінгвея: традиції та новаторство.
2. Тема митця та його призначення у новелі “Сніги Киліманджаро”. Особливості новаторської форми твору.
3. Психологічна новела “Кішка під дощем”. Значення ключових слів у творі.
4. Філософська притча “Старий і море” як художнє узагальнення поглядів письменника на людину і світ. Символічний та реалістичний сенс образів повісті.
Література
1. Аллен У. Литература США в 20-е годы // Аллен У. Традиция и мечта. М., 1970.
|
|
2. Анастасьев Н. Творчество Эрнеста Хемингуэя. – М., 1981.
3. Гайсмар М. Американские современники. – М.. 1976.
4. Грибанов Б. Э. Хемигуэй: герой и время. – М., 1980.
5. Кашкин И. Э.Хемингуэй. – М., 1966.
6. Лидский Ю. Я. Творчество Э. Хемингуэя. - К., 1978.
Теми рефератів
1. Море та рибалка у житті та творчості Хемінгвея.
2. Символічне та реалістичне у притчі Хемінгвея “Старий і море”.
3. Філософська насиченість прози Хемінгвея.
Семінарське заняття №11.
Образ підлітка в романі Д. Селінджера «Над прірвою у житі»
1. Еволюція філософсько-естетичних поглядів та проблема творчого методу Селінджера.
2. Ідейно-художній аналіз повісті “Над прірвою у житі”.
3. Проблематика та основні мотиви твору.
4. Образ нон-конформіста Холдена Колфілда
5. Тема мистецтва у творі. Сенс назви твору.
6. Своєрідність оповіді в романі
Література
1. Аксенов В. Непривычный американец // Иностр. лит. – 1966- -№6.- С. 262-264.
2. Владимов Г. Три дня из жизни Холдена // Новый мир. – 1961 - №2.- С.254-258.
3. Галинская И. Л. Философские и эстетические основы поэтики Дж. Д. Сэлинджера. – М., 1975. –108с.
4. Панова В.Ф. О романе Дж. Д. Сэлинджера “Над пропастью во ржи”// Панова В. Ф. Заметки литератора. – Л., 1972. – С. 89-100.
|
|
Теми рефератів
1. Інтерпретація образу Холдена Колфілда у сучасному літературознавстві” (за повістю Дж. Д. Селінджера “Над прірвою у житі”).
2. Теми самотності бунту та втечі в романі Селінджера “Над прірвою у житі”.
3. Філософська проблематика оповідань Дж. Д. Селінджера.
Семінарське заняття №12.
Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 989; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!