Дані, що мають бути присутні в публікації про виставку.



- дата відкриття і закриття;

- підвид виставки;

- назва (якщо є);

- місце проведення;

- кількість учасників (для групових експозицій);

- кількість виставлених творів;

- час їх створення;

- представлені на виставці види і жанри мистецтва (виділити основні);

- основні твори чи серії робіт;

- значніші представники того чи іншого виду або жанру;

- чи перша це персональна виставка для митця (якщо не перша – в яких місцях і в якій кількості провадились попередні виставки);

- міста, в яких проводились виставки - для мандрівних виставок.

 

Підготовка і проведення бесід та лекцій з історії мистецтва.

На попередньому занятті студенти повинні обрати собі тему лекції-бесіди, яку кожен з них,консультуючись з педагогом буде готувати. Ця бесіда після її утвердження повинна читатись в групі і колективно обговорюватись. В результаті такого обговорення підводяться підсумки, педагог визначає позитивні і негативні моменти. Розроблені на практичних заняттях бесіди і короткі лекції студенти можуть читати для широкої аудиторії школярів, студентів інших спеціальностей, учнів гімназій і коледжів і - взагалі молодіжної аудиторії. Такі лекції-бесіди крім збагачення слухачів певною кількістю знань в галузі історії мистецтва, сприятимуть естетичному вихованню молоді. Під час підготовки та проведення бесід студенти набувають уміння та навички конкретної методики викладу мистецтвознавчих матеріалів. Разом з тим закладаються основи знань з проведення лекцій ширшого гуманітарного спрямування, які знайдуть практичне застосування в професійній діяльності художників-педагогів.

 

Загальні правила проведення лекцій.

   При підготовці як повноцінної навчальної лекції так лекції-бесіди популярного характеру слід дотримуватись низки правил, обираючи найбільш прийнятні для конкретної ситуації. Незалежно від типу лекції слід враховувати, що крім зазначення теми необхідно подати чіткий план та використану літературу і вже потім – сам текст.

Структура проведення лекції.

а) повідомлення теми та визначення її актуальності, якщо це окрема лекція;

б) розкриття плану викладу теми – якщо це навчальна лекція;

в) послідовне викладення матеріалу згідно параграфів плану;

г) підведення підсумків.

Основи викладу матеріалу.

а) умови викладу: логічна послідовність, підпорядкування всіх частин головній думці, членування побудови, тобто, виділення і закріплення кожної частини плану окремо та узагальнення всієї лекції наприкінці;

б) засоби викладу матеріалу: опис, розмірковування, розповідь (оповідний виклад);

 в) характер викладу: викладення матеріалу повинно бути доступним, популярним, літературним, виразно-емоційним. Потрібно дотримуватись темпу викладу і урізноманітнювати ритм.

Викладаючи матеріал, необхідно ставити перед учнями або студентами проблему. І хоч розмірковує безпосередньо лектор, але і слухачі активніше беруть участь в занятті, погоджуючись з автором, або ж – ні.

  На першому етапі процесу сприйняття інформації (повідомлення конкретних фактів, пояснення нового матеріалу тощо) переважає опис, розповідь та показ; на другому – осмислення схожого та відмінного, а на третьому (формування понять – переважає розмірковування.

1. Подача лекційного матеріалу з історії мистецтва.

При проведенні бесід та читанні лекцій з історії мистецтва – як епізодичних так і цілісного курсу – лектор повинен:

а) виявити зв’язок певного художнього явища ( мистецтво країни, народу, творчість одного художника чи групи митців) з історичним процесом, в контексті якого це явище відбувається, виявити ідейно-художнє спрямування цього явища;

б) в залежності від вікового рівня аудиторії звернути увагу слухачів на складність розвитку художньої культури в діалектичному протиріччі;

в) зробити акцент на зв’язку образотворчого мистецтва як феномену духовної діяльності людини з реальним світом

г) детальніше зупинятись на аналізі тих творів, де чітко простежуються пошуки нових засобів художньої виразності;

д) особливу увагу приділити розкриттю процесу роботи митця над реалізацією творчого задуму; там, де це можливо, звернутись до висловлювань самих майстрів відносно творчого процесу і явищ художнього життя;

є) аналізуючи живопис, назвати техніку і розкрити виразність тонального та колористичного рішення; зупиняючись на графічних роботах, необхідно теж розповісти про особливості тієї чи іншої техніки, розповісти про специфіку штриха, лінії, плями, тону. В скульптурі бажано розкрити принцип пластичного моделювання, роль силуету, рішення об’єму в просторі, тобто, зробити акцент на виразних можливостях скульптури. Розмовляючи про архітектуру, слід відзначити не лише естетичну сторону споруди, але її функціональні та конструктивні особливості і підкреслити, що архітектурні пам’ятки формують просторове середовище для життя людей;

ж) важливим моментом при читанні лекцій чи проведенні бесід з історії мистецтва є використання візуальної наочності: репродукцій, слайдів проектора тощо.

 

 

Затверджені на засіданні кафедри образотворчого

 та декоративно-прикладного мистецтва

Протокол № ______ від ____ _________ 20____ г.

Завідувач кафедри _________________ Акчуріна Н.М.

 

 

 


Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 488; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!