Припев: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Богородичен догматик, глас 6-й

Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щся: / естество́м Бог Сый / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди; / не во двою́ лицу́ разделя́емый, / но во двою́ естеству́ / несли́тно познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вхо́д. Проки́мен дне́.

1] Проро́чества Иса́иина чте́ние [глава́ 43].

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: вси́ язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от ни́х. Кто́ возвести́т сия́ в ни́х, или́ я́же от нача́ла, кто́ слы́шана сотвори́т ва́м? да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т и́стину. Бу́дите ми́ свиде́тели, и А́з свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бо́г, и о́трок его́же избра́х, да позна́ете и ве́руете ми́, и разуме́ете, я́ко А́з е́смь: пре́жде Мене́ не бы́сть и́н Бо́г, и по Мне́ не бу́дет. А́з е́смь Бо́г, и не́сть ра́зве Мене́ спаса́яй. А́з возвести́х, и спасо́х, уничижи́х, и не бе́ в ва́с чу́ждий. Вы́ Мне́ свиде́тели, и А́з Госпо́дь Бо́г, и еще́ от нача́ла А́з е́смь: и не́сть от ру́к Мои́х избавля́яй. Сотворю́, и кто́ отврати́т то́? си́це глаго́лет Госпо́дь Бо́г, избавля́яй ва́с святы́й Изра́илев.

2] Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [глава́ 3].

Пра́ведных ду́шы в руце́ Бо́жией, и не прико́снется и́х му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д и́х. И е́же от на́с ше́ствие сокруше́ние, они́ же су́ть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние и́х безсме́ртия испо́лнено. И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бо́г искуси́ я́, и обре́те и́х досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ и́х, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния и́х возсия́ют: и я́ко и́скры по сте́блию потеку́т: Су́дят язы́ком, и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в ни́х во ве́ки. Наде́ющиися на́нь разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут ему́: Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

3) Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [глава́ 4].

Пра́ведник а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ ле́т исчита́ется. Седи́на же е́сть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости, житие́ нескве́рное. Благоуго́ден Бо́гови бы́в, возлю́блен бы́сть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бы́сть. Восхище́н бы́сть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́, или́ ле́сть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет у́м незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга: уго́дна бо бе́ Го́сподеви душа́ его́. Сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше, и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е: я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных его́, и посеще́ние во избра́нных его́.

на Литии стихи́ры, глас 4-й

Бие́мый, ра́нами плотски́ми уязви́л еси́ безбо́жныя, / неисце́льно неду́гующия неве́дением, / и боля́щим яви́лся еси́ врач, // страда́льче Вонифа́тие.

Возвыша́емь к Бо́гу, блаже́нне, прило́гом по́двигов, / враги́ неви́димыя разрази́л еси́ // и низринове́нным помо́щник, страстоте́рпче, был еси́.

Сла́ва, глас 4-й

Влачи́мь по земли́, я́коже ка́мень многоце́нен, страда́льче, / пре́лести низложи́л еси́ утвержде́ние, // ве́рных же сердца́ наипа́че ве́рою утверди́л еси́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 4-й

Купина́ Тя прообража́ше, Всенепоро́чная, пе́рвее, / горя́щи и ника́коже опаля́ема, Пречи́стая, // и́бо, я́коже она́, не опали́лася еси́, Бо́га вопло́щши.

на Стихо́вне стихи́ры, глас 4-й Подо́бен: Я́ко до́бля:

Многообра́зными муче́нии, / лю́тый мучи́тель ка́знем злы́м преда́в казни́ти / многострада́льное и многотерпели́вое те́ло твое́, / Богомы́сленне, Вонифатие, / не отве́рглся еси́ Христа́, / ни куми́ром поже́рл еси́: / но терпе́л еси́ я́ко ино́му стра́ждущу, / ожида́я бу́дущаго воздая́ния // и безсме́ртнаго богосло́вия.

Сти́х: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко ке́др, и́же в лива́не, умно́жится.

Воздви́жен и стру́жемь, / и ка́мением посыпа́емь / и желе́зом ураня́емь, / и мече́м скончава́емь, / непрекло́нен пребы́л еси́, / на ка́мени у́мнем / ду́шу твою́ водрузи́в. / И сего́ ра́ди а́нгельским лико́м сочета́лся еси́, / све́та невече́рняго сподобля́емь.

Сти́х: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Исцеле́ние дарова́ний / жела́ющым, источа́ют сла́вне, твоя́ мо́щи, / потопля́ют стра́сти, / и неду́ги, Вонифатие, / и разоря́ют лука́вых де́монов толпы́: / напая́ют же ве́рных сердца́, / прозяба́ющая доброде́телей / плоды́ Боже́ственныя, / и благоче́стия разуме́ние.

Сла́ва, глас 6-й

Прииди́те му́чениколю́бцы вси́, Христо́ва страстоте́рпца тече́ние соверши́вша, благоче́стно просла́вим, Вонифатие, сла́внаго: се́й бо зми́еву главу́ сокруши́, и кро́вию зе́млю освяти́, от су́щих зде́ преста́вися к ве́чным жили́щем: и от вседержи́тельныя руки́ подвиго́в по́честь прия́т, про́сит очище́ния душа́м на́шым и ве́лия ми́лости.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 6-й

Богоро́дице, Ты еси́ Лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: моли́ся, Влады́чице, / со святы́ми апо́столы, / поми́ловати ду́ши на́ша.

 

Тропа́рь мч. Вонифатию, глас 4-й

К сосло́вию по́слан му́чеников, / му́ченик был еси́ и́стинен, / постада́в за Христа́ крепча́йше, всехва́льне, / мощьми́ же возврати́лся еси́ ве́рою посла́вшей тя, Вонифа́тие блаже́нне, // моли́ Христа́ Бо́га прия́ти нам грехо́в проще́ние.

 

Слава и ныне, глас 4-й

Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

На у́трени, на Бо́г Госпо́дь, тропа́рь то́йже.

По 1-й кафи́сме седа́лен, глас 1-й Подо́бен: Ли́к а́нгельский:

Во́инство е́же на земли́ возненави́дев му́чениче, ю́же на небесе́х возжела́л еси́ сла́ву, и боле́зни претерпе́л еси́, и ну́жную сме́рть: те́мже дне́сь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднуем, Христу́ принося́ще хвалу́, преблаже́нне, Вонифатие. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ма́терь Тя́ Бо́жию и Де́ву мо́лим вси́ вои́стинну, в щедро́ты Твоя́ вопие́м, любо́вию прибега́юще к Твое́й бла́гости: Тя́ бо и́мамы гре́шнии Засту́пницу, и Тебе́ стяжа́хом в напа́стех спасе́ние, Еди́ну Пречи́стую.

По 2-й кафи́сме седа́лен, глас 4-й Подо́бен: Яви́лся еси́ дне́сь:

Тече́ние соверши́в и́стинное, мучи́телей всю́ кре́пость победи́л еси́, и прия́л еси́ вене́ц от руки́ Вседержи́теля, Вонифатие, всече́стне, и показа́лся еси́ а́нгелом соприча́стник. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Сло́во О́тчее, Христа́ Бо́га на́шего, от Тебе́ воплоти́вшагося позна́хом Богоро́дице Де́во, еди́на чи́стая, еди́на благослове́нная: те́м непреста́нно Тя́ воспева́юще велича́ем.

По Хвали́те и́мя Госпо́дне:

Велича́ем, велича́ем тя́ / страстоте́рпче святы́й, Вонифатие, / и чтим честна́я страда́ния твоя́, / я́же за Христа́ претерпе́л еси́.

Псалом избранный: Бог нам прибе́жище и си́ла, / Помо́щник в скорбе́х, обре́тших ны зело́. / Сего́ ра́ди не убои́мся, внегда́ смуща́ется земля́. / Бо́же, кто уподо́бится Тебе́? Да не премолчи́ши, ниже́ укроти́ши, Бо́же. / Я́ко Тебе́ ра́ди умерщвля́еми есмы́ весь день. / Вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния. / Положи́л еси́ нас в при́тчу во язы́цех. / И бых язве́н весь день. / Разже́гл еси́ ны, я́коже разжиза́ется сребро́. / Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, и изве́л еси́ нас в поко́й. / Весели́теся о Го́споде и ра́дуйтеся, пра́веднии. / Я́ко Госпо́дь в ро́де пра́ведных, / и насле́дие их в век бу́дет. / Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их. / Свет возсия́ пра́веднику, и пра́вым се́рдцем весе́лие. / В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. / Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них. / Ди́вен Бог во святы́х Свои́х. / Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. / Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет на Него́. / И похва́лятся вси пра́вии се́рдцем.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́ия: Трижды.

По полиеле́и, седа́лен, глас 4-й

Во́ина Христо́ва непобеди́маго, победи́теля на враги́ до́бляго, в вели́ких чудесе́х возсия́вшаго, при́сно вси́ восхва́лим ве́рою, Вонифатие, страстоте́рпца: то́чит бо цельбы́ притека́ющым с ве́рою, и утоля́ет стра́сти лю́тыя, и су́щыя в ско́рбех челове́ки заступа́ет. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Стена́ непобеди́мая на́м Христиа́ном еси́ Богоро́дице Де́во, к Тебе́ бо прибега́юще невреди́ми пребыва́ем, и па́ки согреша́юще, и́мамы Тя́ моли́твенницу. Те́м благодаря́ще вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с тобо́ю.

Степе́нна, 1-й антифо́н, 4-го гла́са.

Проки́мен, глас 4-й

Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, / я́ко ке́др, и́же в лива́не умно́жится.

Сти́х: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Вся́кое дыха́ние:

Ева́нглие от Луки́, зача́ло 63.

Рече́ Госпо́дь: ничто́же покрове́но е́сть, е́же не откры́ется: и та́йно, е́же не разуме́ется. Зане́ ели́ка во тьме́ ре́сте, во све́те услы́шится: и е́же ко у́ху глаго́ласте во хра́мех, пропове́стся на кро́вех. Глаго́лю же ва́м друго́м свои́м: не убо́йтеся от убива́ющих те́ло, и пото́м не могу́щих ли́шше что́ сотвори́ти: Сказу́ю же ва́м, кого́ убо́йтеся: убо́йтеся иму́щаго вла́сть по убие́нии воврещи́ в де́брь о́гненную: е́й глаго́лю ва́м, того́ убо́йтеся. Не пя́ть ли пти́ц це́нится пе́нязема двема́? и ни еди́на от ни́х не́сть забве́на пред Бо́гом. Но и власи́ главы́ ва́шея вси́ изочте́ни су́ть. Не убо́йтеся у́бо: мно́зех пти́ц у́нши есте́ вы́. Глаго́лю же ва́м: вся́к и́же а́ще испове́сть Мя́ пред челове́ки, и Сы́н Челове́ческий испове́сть его́ пред а́нгелы Бо́жиими: отверги́йся Мене́ пред челове́ки, отве́ржен бу́дет пред а́нгелы Бо́жиими. И вся́к и́же рече́т сло́во на Сы́на Челове́ческаго, оста́вится ему́: а на Свята́го Ду́ха ху́лившему, не оста́вится. Егда́ же приведу́т вы́ на собо́рища, и вла́сти, и влады́чества, не пецы́теся ка́ко или́ что́ отвеща́ете, или́ что́ рече́те: Святы́й бо Ду́х научи́т вы́ в то́й ча́с, я́же подоба́ет рещи́.

По 50 псалме́ стихи́ра мученику, глас 6-й

Дне́сь вселе́нная вся́ страстоно́сца просвеща́ется заря́ми, / и Бо́жия це́рковь цветы́ украша́ема / му́чениче, Вонифатие, вопие́т ти́: / уго́дниче Христо́в, / и предста́телю тепле́йший, // не преста́й моли́ти о все́х рабе́х твои́х.

Песнь 1-я

Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла избежáв, изрáильтянин вопия́ше: Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Мно́гими содержи́мь напáстьми, к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: о, Мáти Сло́ва и Де́во, от тя́жких и лю́тых мя спаси́.

Страсте́й мя смущáют прило́зи, мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу; умири́, Отрокови́це, тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.

Спáса ро́ждшую Тя и Бо́га, молю́, Де́во, избáвитися ми лю́тых: к Тебе́ бо ны́не прибегáя, простирáю и ду́шу и помышле́ние.

Неду́гующа те́лом и душе́ю, посеще́ния Боже́ственнаго и промышле́ния от Тебе́ сподо́би, еди́на Богомáти, я́ко блага́я, Благáго же Роди́тельница.

Ин ирмо́с: Триста́ты кре́пкия,/ Рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́ души́ тричастное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́ние телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.

Припев: Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Усе́рдным по́мыслом по́двигом ревнова́в до́блих страда́льцев,/ пострада́л еси́ кре́пко и зми́я умертви́л еси́ страда́нии твои́ми живоно́сными,/ страда́льче Вонифа́тие, святы́х А́нгелов собесе́дниче.

Ви́дев на земли́ вра́жию лесть, излия́нну лю́те, до́блий страда́льче,/ ду́шу распали́в жела́нием Боже́ственнейшим,/ вшел еси́ в три́знище небоя́зненным, треблаже́нне, мудрова́нием.

Му́дростию Боже́ственною просвеща́емый, блаже́нне,/ нему́дрыя враги́ объюро́дил еси́, Христа́ возвеща́я,/ дебельство́м пло́ти уподо́бльшася,/ и́мже яви́тися восхоте́, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льне.

Богогоро́дичен: Го́ру Бо́жию, ю́же прови́де Дании́л,/ ски́нию мы́сленную, Мари́ю Чи́стую, сла́вы свяще́ние,/ трапе́зу, Боже́ственный хлеб вме́щшую,/ вси ве́рнии, единому́дренно воспои́м.

Песнь 3-я

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, желáний крáю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Предстáтельство и покро́в жи́зни моея́ полагáю Тя, Богороди́тельнице Де́во: Ты мя окорми́ ко пристáнищу Твоему́, благи́х вино́вна; ве́рных утвержде́ние, еди́на Всепе́тая.

Молю́, Де́во, душе́вное смуще́ние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: Ты бо, Богоневе́стная, нача́льника тишины́ Христа́ родилá еси́, еди́на Пречи́стая.

Благоде́теля ро́ждши до́брых вино́внаго, благодея́ния бога́тство всем источи́, вся бо мо́жеши, я́ко си́льнаго в кре́пости Христа́ ро́ждши, Богоблаже́нная.

Лю́тыми неду́ги и боле́зненными страстьми́ истязáему, Де́во, Ты ми помози́: исцеле́ний бо неоску́дное Тя зна́ю сокро́вище, Пренепоро́чная, неиждивáемое.

Ин ирмо́с: Я́ко непло́ды ро́ди от язы́к Це́рковь,/ и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище,/ чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м:/ Свят еси́, Го́споди.

Я́коже возжеле́л еси́, сла́вне, свобо́ду Вы́шнюю,/ от и́га рабо́ты избавля́ешися,/ страсте́м честны́м поревнова́в, сла́вне,/ и́же за милосе́рдие раба́ бы́вшаго.

Плотски́х вы́шший я́влься мудрова́ний измене́нием Боже́ственным,/ внеза́пу в сяк прило́г лю́тых претерпе́л еси́, ра́дуяся,/ му́чениче Вонифа́тие.

Тебе́ сама́го отве́рглся еси́,/ и к подвиго́м и боре́нием врага́ , изше́л еси́,/ Креста́ ору́жием укрепи́вся, и, победи́тель быв,/ просла́вился еси́, му́чениче Вонифа́тие.

Богоро́дичен: Себе́ Сама́го истощи́,/ Оте́ческих не истощи́в во чре́ве Твое́м недр, пресу́щный Бог/ и Твой Сын бысть, Всенепоро́чная,/ спаса́я челове́чество.

 

Конда́к, глас 4-й Подо́бен: Вознесы́йся:

Изы́де к прия́тию страстоте́рпческих моще́й и стра́ждущих зако́нне ве́ры ра́ди зря, / показа́л еси́ му́жески кре́пость свою́, / устреми́вся на стра́сти испове́данием во Христа́, / и́же прие́м по́честь побе́ды твоего́ страда́ния, // Вонифа́тие, при́сно моли́ за ны.

Седа́лен, глас 4-й Подо́бен: Вознесы́йся:

К сосло́вию по́слан му́чеников, му́ченик был еси́ и́стинен, / пострада́в за Христа́ крепча́йше, всехва́льне, / бре́мя же, блаже́нне, отда́лся еси́ ве́рою / посла́вшей тя, Вонифа́тие блаже́нне. / Но приле́жно моли́ прийти всем согреше́ний соверше́нное проще́ние.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Грехолюби́в сый, молю́ Тя, безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую, / взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая, / многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити / и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити: / гре́шным бо Ты еси́ очище́ние, и спасе́ние ве́рным, и заступле́ние.

Песнь 4-я

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ тáинство, разуме́х дела́ Твоя́ и прослáвих Твое́ Божество́.

Страсте́й мои́х смуще́ние, ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.

Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призывáющу подáждь ми, я́же Благосе́рдаго ро́ждшая и Спáса всех пою́щих Тя.

Н аслаждáющеся, Пречи́стая, Твои́х даровáний, благодáрственное воспевáем пе́ние, ве́дуще Тя Богомáтерь.

На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежáщу ми, я́ко Боголюби́ва, помози́, Богоро́дице, еди́на Присноде́во.

Ин ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.

Ублажа́я стра́ждущих терпе́ние,/ подо́бием, му́чениче, честны́х страда́ний/ сим уподо́бился еси́, Богому́дре пребога́те.

Иды́й ве́рою к му́чеников Боже́ственному сосло́вию, блаже́нне,/ тебе́ сама́го жела́ющей бре́мя досточу́дное, Богому́дре,отда́л еси́.

Очище́н, я́коже зла́то, му́чениче, я́зв горни́лом,/ чисте́йший яви́лся еси́,/ нося́ Зижди́теля страсте́й изображе́ние.

Богоро́дичен: Де́вство по Рождестве́ запеча́танно познава́ющи, Отрокови́це,/ несказа́нно рожде́ннаго Сло́ва из боку́ Твое́ю ве́рно велича́ла еси́.

Песнь 5-я

Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Твой мир подáждь нам, Человеколю́бче.

Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.

Избáви нас от бед, Богоро́дице Чи́стая, ве́чное ро́ждши избавле́ние, и мир, всяк ум преиму́щий.

Разреши́ мглу прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, просвеще́нием Твоея́ све́тлости, Свет ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.

Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, и здрáвие моли́твами Твои́ми подáждь ми.

Ин ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой ми́р да́руяй.

Я́ко светоза́рная возше́л еси́ звезда́ от за́пад,/ и заше́л еси́, му́чениче, страда́ньми терпели́вно,/ а́бие к за́падом возсия́л еси́, озаря́я концы́.

Му́ченически подвиза́лся еси́,/ ногте́й терза́ния, о́стрыми, му́чениче, тростьми́ сбода́емь,/ и лука́ваго жа́ла ве́рно притупля́я благода́тию.

Вра́жия изнемого́ша, Богому́дре,на тя кова́рствия,/ и́бо к Бо́гу воззре́нием неукло́нным/ плотски́я ра́ны, я́коже безпло́тен, терпе́л еси́.

Богоро́дичен: Скве́рны вся́кия омы́й, Де́во, ду́шу мою́, вопию́ Ти,/ и спаси́ мя, Чи́стая,/ я́же и́стиннаго Бо́га Спа́са на земли́ вопло́щшая.

Песнь 6-я

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Сме́рти и тли я́ко спасл есть, Сам Ся издáв сме́рти, тле́нием и сме́ртию мое́ естество́, я́то бы́вшее, Де́во, моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, враго́в злоде́йствия мя избáвити.

Предстáтельницу Тя живота́ вем и храни́тельницу тве́рду, Де́во, и напáстей решáщу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; и молю́ся всегда́, от тли страсте́й мои́х избáвити мя.

Яко сте́ну прибе́жища стяжáхом, и душ всесоверше́нное спасе́ние, и прострáнство в ско́рбех, Отрокови́це, и просвеще́нием Твои́м при́сно рáдуемся: о, Влады́чице, и ны́не нас от страсте́й и бед спаси́.

На одре́ ны́не немощству́яй лежу́, и несть исцеле́ния пло́ти мое́й: но, Бо́га и Спáса ми́ру и Избáвителя неду́гов ро́ждшая, Тебе́ молю́ся, Благо́й: от тли неду́г возстáви мя.

Ин ирмо́с: Возопи́, прообразу́й погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

Бие́мый, ра́нами плотски́ми уязви́л еси́ безбо́жныя,/ неисце́льно неду́гующия неве́дением,/ и боля́щим яви́лся еси́ врач, страда́льче Вонифа́тие.

Возвыша́емь к Бо́гу, блаже́нне, прило́гом по́двигов,/ враги́ неви́димыя разрази́л еси́/ и низринове́нным помо́щник, страстоте́рпче, был еси́.

Влачи́мь по земли́, я́коже ка́мень многоце́нен, страда́льче,/ пре́лести низложи́л еси́ утвержде́ние,/ ве́рных же сердца́ наипа́че ве́рою утверди́л еси́.

Богоро́дичен: Купина́ Тя прообража́ше, Всенепоро́чная, пе́рвее,/ горя́щи и ника́коже опаля́ема, Пречи́стая,/ и́бо, я́коже она́, не опали́лася еси́, Бо́га вопло́щши.

Конда́к, глас 4-й Подо́бен: Яви́лся еси́:

Свяще́ние непоро́чное самово́льне Тебе́ приве́л еси́, и́же от Де́вы тебе́ ра́ди роди́тися хотя́щему, / свя́те венчено́сче, прему́дре Вонифа́тие.

Песнь 7-я

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногдá, ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спáсе, устро́ити, во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, Юже ми́ру предстáтельницу показа́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Воли́теля ми́лости, Его́же родилá еси́, Мáти чи́стая, умоли́ избáвитися от прегреше́ний и душе́вных скверн ве́рою зову́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сокро́вище спасе́ния и Исто́чник нетле́ния, Тя ро́ждшую, и столп утвержде́ния, и дверь покая́ния, зову́щим показа́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Теле́сныя сла́бости и душе́вныя неду́ги, Богороди́тельнице, любо́вию приступáющих к кро́ву Твоему́, Де́во, исцели́ти сподо́би, Спáса Христа́ нам ро́ждшая.

Ин ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша,/ пе́сньми взыва́юще:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Коле́н не преклони́в истука́нным,/ во искуше́ние ве́рглся еси́ велича́йшее, и́стинно, му́чениче, в пещь,/ в не́йже ороша́емый, благода́рствовал еси́ Христу́ во ве́ки.

Разори́ти кре́пость твоего́ испове́дания тща́ся,/ льстивому́дренный во вну́тренняя твоя́ клоко́чущее о́лово неми́лостивно влива́ет,/ но я́ве посрами́ся.

Посе́чен быв усе́рдно в честну́ю твою́ главу́,/ врага́ льсти́ваго многоко́зненную главу́ отсе́кл еси́ твоего́ му́жества мече́м,/ му́чениче Христо́в Богому́дре.

Богоро́дичен: Да гла́сы подоба́ющими песносло́влю Тя, Отрокови́це,/ страсте́й мя изба́ви моли́твами Твои́ми,/ бед же и скорбе́й и лука́вых челове́к,/ озло́бити мя и́щущих.

 

Песнь 8-я

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.

Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши и теле́сныя боле́зни, Де́во, да Тя прослáвлю, Чи́стая, во ве́ки.

Исцеле́ний бога́тство изливáеши ве́рно пою́щим Тя, Де́во, и превознося́щим неизрече́нное Твое́ рождество́.

Напáстей Ты прило́ги отгоня́еши и страсте́й нахо́ды, Де́во: те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Ин ирмо́с: Изба́вителю всех, Всеси́льне, / посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Поле́зно твое́ де́лая спасе́ние Христо́с, Вонифа́тие,/ взыска́юща моще́й добропобе́дных му́чеников, тя укрепля́ет,/ е́же ве́рно взыскал еси́ сам бы́ти.

Блаже́нней госпожи́ блаже́нно сокро́вище пода́лся еси́, блаже́нне,/ и́мже обогати́вшися, поя́ше весе́лым се́рдцем:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Со тща́нием сла́вная жена, воздви́гши храм свяще́ннейший,/ тя в нем положи́, су́щий Боже́ственныя Тро́ицы храм,/ страстоте́рпче Христо́в Вонифа́тие.

Умертви́вся за любо́вь Зижди́теля, умерщвля́ющаго стра́сти тлетво́рныя,/ животворя́й моли́твою твое́ю я́сно вопию́щия:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: На Тя, Чи́стую, Пребоже́ственный, низше́д, я́коже весть,/ воплоти́ся и челове́ки обожи́, песнопою́щия, Де́во:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Песнь 9-я

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя величáюще.

То́ка слез мои́х не отврати́ся, Яже от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, Де́во, Христа́ ро́ждшая.

Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, Яже ра́дости прие́мшая исполне́ние, грехо́вную печа́ль потребля́ющи.

Пристáнище и предстáтельство к Тебе́ прибегáющих бу́ди, Де́во, и стена́ неруши́мая, прибе́жище же и покро́в и весе́лие.

Све́та Твоего́ заря́ми просвети́, Де́во, мрак неве́дения отгоня́ющи, благове́рно Богоро́дицу Тя испове́дающих.

Ин ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Ви́девши тя, бре́мя свяще́нное, ра́довашеся, вопию́щи, приснопо́мнимая:/ раба́ посла́х тя, блаже́нне, господи́на и́стинна прие́млю,/ рабо́ты мя зол избавля́юща твои́ми благоприя́тными мольба́ми.

Я́ко крин, во удо́лиих мы́сленных процве́л еси́ му́чеников, Вонифа́тие,/ я́коже фи́никс, возвы́сился еси́,/ я́ко кедр, позна́лся еси́ миродыха́нен,/ яви́лся еси́ избра́нный, я́ко кипари́с,/ благово́нствуя ду́ши на́ша.

Днесь па́мять твоя́ нам возсия́, страстоте́рпче,/ я́коже со́лнце, сия́нием Боже́ственных дарова́ний,/ просвеща́ющи ду́ши пою́щих тя, страсте́й же мглу отгоня́ющи,/ му́чениче Богому́дре всеблаже́нне.

Я́ко со́лнце от за́пад, возсия́л еси́/ и восто́чнаго гра́да дости́гл еси́,/ иде́же пострада́в и сме́ртию заше́д, к жи́зни восте́кл еси́/ и Рим све́тлый дости́гл еси́,/ сего́ огражда́я мольба́ми твои́ми.

Богоро́дичен: Све́том мя озари́ Твои́м, Всенепоро́чная,/ во тьме содержи́маго грехо́вней, Богоро́дице,/ и пода́ждь во дне ходи́ти Боже́ственных повеле́ний, Богоневе́сто,/ я́ко да пою́ Тя, Всепе́тую.

Свети́лен мученику Вонифатию

Я́коже со́лнце светоно́сно, чуде́сными заря́ми наставля́еши всю́ тва́рь, пресла́вне Вонифатие, страстоте́рпче. Те́мже твою́ соверша́юще па́мять, про́сим от бе́д вся́ изба́вити воскре́сшаго из гро́ба.

Слава и ныне, Богоро́дичен:

Держа́вным Твои́м покро́вом Чи́стая, на́с рабо́в Твои́х от наве́та вра́жия сохраня́й всегда́ невре́дны: Тя́ бо еди́ну стяжа́хом прибе́жище в беда́х.

На хвали́тех стихи́ры, глас 4-й Подо́б.: Зва́нный свы́ше:

Восхваля́ют лю́дие псалмы́, вку́пе и пе́сньми / твою́ сла́вную па́мять, Вонифатие, / я́ко благоле́пна бо возсия́ и светоно́сна, / укра́шена сла́вою и благода́тию. / Те́мже игра́ют ны́не а́нгельстии чи́ни, / хва́лят же му́ченицы со апо́столы, / твои́х по́двиг му́чениче страда́ния, / и воспева́ют просла́вльшаго тя́, / Спа́са Христа́ Бо́га на́шего, / Его́же моли́, / спасти́ и просвети́ти ду́шы на́шя. [Два́жды.]

Облече́н во Христо́во всеору́жие, / обре́лся еси́, Вонифатие / не и́щущым тебе́: / ты́ бо за Христа́ огне́м распала́емь, / и руга́яся бого́в су́етных / безбо́жному свере́пству, / тогда́ беззако́нным взыва́л еси́: / во́инствую Христу́ моему́ Царю́, / ни зве́рие, ни коле́са, ни и́на му́ка, / мене́ разлучи́ти возмо́гут когда́ любве́ Христа́ моего́. Его́же моли́, спасти́ и просвети́ти ду́шы на́шя.

Небре́г о сосуде́х многообра́зных, / и о разли́чных му́ках, / и о ору́жиях стра́шных, / венцено́сче Вонифатие, / благоче́стия тече́ние му́ченически сконча́л еси́: те́мже пресве́тлую па́мять твою́, / цве́ты пе́сненными венча́ем, / и честны́я твоя́ мо́щи облобыза́ем ве́рою. Но я́ко Престо́лу предстоя́ Влады́ки, Христа́ Бо́га на́шего, моли́ непреста́нно спасти́ся душа́м на́шым.

Сла́ва, глас 1-й

Му́чеников похвало́, све́тлы возста́вив побе́ды на ле́сть, теле́сную сла́ву твои́м раче́нием преблаже́нне, но́сиши везде́ кро́тко, я́ко победи́тель, Вонифатие, и ны́не возста́ви от грехопаде́ний ве́рою чту́щих па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 1-й

Ра́дуйся Богоро́дице Де́во, / я́ко родила́ еси́ Царя́ небе́снаго, // Спа́са и просвети́теля ду́ш на́ших.

На Литургии блаженны мученика, 1-го канона песнь 3-я – 4 (со ирмосом), и 2-го канона песнь 6-я – 4.

По входе – тропари и кондаки: В храме Господском и Богородицы – тропарь храма, тропарь мученика; кондак мученика. «Слава» – ин кондак мученика, «И ныне» – кондак храма.

В храме святого – тропарь храма, тропарь мученика; кондак храма, кондак мученика. «Слава» – ин кондак мученика, «И ныне» – «Предстательство христиан…».

Проки́мен, глас 7-й: Возвесели́тся пра́ведник. Аллилу́иа, глас 4-й: Пра́ведник я́ко фи́никс. и Прича́стен: В па́мять ве́чную – мученика.

Апо́стол мч.: к Тимофе́ю, зача́ло 292 и Евангелие Иоа́нна, зача́ло 52 - дня Евр., 327 зач., XI, 8, 11-16. Мк., 41 зач., IX, 33-41, и за субботу: Еф., 228 зач., V, 1-8. Лк., 74 зач., XIV, 1-11.


Дата добавления: 2021-01-21; просмотров: 67; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:




Мы поможем в написании ваших работ!