Структура графічної Паскаль-програми
План
1. Графічний режим роботи дисплейних адаптерів. Типи драйверів
2. Модуль GRAPH. Ініціалізація і завершення графічного режиму
3. Структура графічної Паскаль-програми
4. Помилки ініціалізації графічного режиму та їх обробка
5. Процедури та функції роботи з відеорежимами
6. Побудови графічних об’єктів
Графічні режими роботи дисплейних адаптерів. Типи драйверів
Починаючи з версії 4.0 у склад ТР входить бібліотека графічних підпрограм (модуль GRAPH).,яке забезпечує керування режимами різних адаптерів дисплеїв; вона містить 80 графічних процедур та функцій а також стандартних констант і описів типів даних.Стандартний стан ПК після його вимикання, а також до запуску Паскаль-програм відповідає роботі режиму у текстовому режимі. Для виконання графічних засобів потрібно ініціалізувати графічний режим режим роботи дисплейного адаптера. Настройка графічних процедур на роботу з графічним адаптером досягається шляхом підключення відповідного графічного драйвера. Таким чином графічний драйвер керує графічним адаптером в графічному режимі роботи.
Основні характеристики моніторів та адаптерів:
- розмір екрану по діагоналі (9, 14, 15, 17, 20, 21 дюйм);
- розмір мінімального елементу зображення (0,25..,28 мм). Для кольорових – моніторна група – 3 зерна;
- роздільна здібність – це кількість точок (пікселів) по горизонталі та вертикалі;
|
|
- об’єм відеопам’яті (16 Кб – 1 Мб).
Графічні можливості адаптерів визначаються загальною кількістю пікселів (роздільна здібність) та кількістю кольорів (відтінків) кожного пікселя.
Крім того деякі графічні адаптери мають можливість працювати з декількома графічними сторінками – це область ОЗП, яка використовується для створення "карти" екрана (тобто інформація про світимість кожного пікселя).
Графічні драйвери
Представляють собою файли з розширенням . BGI, які забезпечують взаємодію програм з графічними пристроями і містяться в окремому каталозі (BGI). {* BGI – Borland Graphics Interface – графічний шнтерфейс фірми Borland}. В процесі ініціалізації визначеного графічного режиму вмикається відповідний драйвер.
В таблиці 1 приведені приклади графічних адаптерів та драйверів:
Таблиця 1
Драйвер | Апаратне забезпечення |
CGA.BGI | Адаптери CGA, MCGA |
EGAVGA.BGI | Адаптери EGA, VGA |
HERC.BGI | Адаптер Hercules |
ATT.BGI | AT&T 6300 (400 рядків) |
PC3270.BGI | IBM 3270 PC |
IBM8514.BGI | IBM 8514 |
В комплект поставки ТР входить обмежена кількість драйверів, який може підтримувати один, або декілька відеорежимів. Тип драйвера і режим можна задавати у вигляді числа або у вигляді символьної константи. Ці константи визначені у модулі GRAPH:
|
|
Таблиця 2
Detect = 0 | {автовизначення} |
CGA = 1; | EGAMONO = 5; |
MCGA = 2; | IBM8514 = 6; |
EGA = 3; | HercMONO = 7; |
EGA64 = 4; | ATT 400 = 8; VGA = 9; PC3270 = 10. |
Указані в таблиці 2 константи типів драйверів та режими використовують як параметри процедур керування графічними режимами.
Модуль GRAPH. Ініціалізація і завершення графічного режиму
Як відмічено на початку лекції, для створення графічних зображень в мові ТР призначений спеціальний стандартний бібліотечний модульGRAPH, який підключається стандартним способом: USES GRAPH;
Модуль GRAPH представляє собою окремий файл GRAPH. TPU і містить набір процедур і функцій.
1) Процедура ініціалізації графічного режиму:
InitGraph (var Driver, Mode : integer; path : string);
Змінні Driver i Mode задають драйвер і режим роботи адаптера, path – визначає ім’я файлу драйвера і можливий шлях до файлу.
Перші дві змінні задаються константами таблиці 2, іменем або числовим значенням.
Приклад 1:
Нехай драйвер EGAVGA . BGI знаходиться в каталозі TP \ BGI диска С і встановлює режим VGAHI (640*480, 16 кольорів). Фрагмент використання процедури в програмі:
Begin
…
Driver := VGA;
Mode := VGAHI;
InitGraph (Driver, Mode, ‘C:\TP\BGI’);
…
End .
Якщо тип адаптера не відомий, або якщо програма розрахована на роботу з будь-яким адаптером, використовується звертання до процедури з параметром автоматичного визначення типу драйверу.
|
|
Приклад 1а:
Driver := Detect;
InitGraph (Driver, Mode, ‘C:\TP\BGI’);
Такий параметр рекомендують використовувати при роботі на різних комп’ютерах з різними відеоадаптерами.
Особливості автовизначення типу драйвера:
а) для адаптера вибирається максимальний режим;
б) на час виконання програми всі драйвери знаходяться у пам’яті, або на диску; для великих програм це може привести до зменшення швидкості роботи програми;
в) ТР автоматично не розпізнає адаптери IBM 8514 i ATT 400; їх необхідно вказувати в процедурі.
2) Процедура завершення графічного режиму: CLOSEGRAPH ;
Процедура без параметрів. В процесі її виконання звільняється пам’ять (від драйверів, файлів, шрифтів, проміжних даних), відновлюється текстовий режим роботи екрану.
Наступний перехід до графічного режиму виконується тільки шляхом повторної ініціалізації.
Структура графічної Паскаль-програми
Приклад 2:
Program GraphicDemo;
Uses Graph;
Var Driver, Mode : integer;
Begin
Driver := Detect;
InitGraph (Driver, Mode, ‘C:\TP\BGI’);
{графічні дії}
…..
CloseGraph ;
End.
Дата добавления: 2019-07-15; просмотров: 165; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!