Модульного та підсумкового контролю
Для студентів І курсу
Історичного факультету
групи ІС-11
Напрям підготовки: 0203 Гуманітарні науки
Спеціальність: 6.020302 Історія
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
1. Основний догмат християнського віровчення про Бога стверджує:
1. немає Бога крім Аллаха
2. Бог єдиний, існує в трьох іпостасях
3. Бог є Все і все є Бог
4. Бог є безособова духовна реальність
2. Найважливіший розділ знання в Середньовіччя:
1. філософія
2. теологія
3. наука
4. логіка
3. Релігійний світогляд є:
1. теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обгрунтованих знаннях
2. синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі
3. форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, який залежить від надприродного
4. синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі
4. Судження, що обгрунтовує ідеалістичну філософію:
1. ідеї повинні відповідати речам
2. речі повинні відповідати ідеям
3. повинна бути взаємна відповідність між речами та ідеями
4. речі та ідеї не залежить один від одного
5. Правильне судження з позиції матеріалізму:
1. мої думки і відчуття існують реально
2. мої думки і відчуття існують об’єктивно
3. мої думки і відчуття не існують реально
4. мої думки і відчуття не існують об’єктивно
6. Вчення про кінцеву долю світу у християнстві:
|
|
1. христологія
2. есхатологія
3. теологія
4. апофатика
7. Підґрунтям середньовічної філософії стало вчення:
1. Сократа
2. Піфагора
3. Платона
4. Епікура
8. Креаціонізм – це:
1. Бог створив світ з нічого завдяки своїй могутності
2. Бог дав світу першопоштовх
3. Бог є безумовне начало світу
4. Бог невіддільний від світу, а світ від нього
9. «Усе в світі передзадано, але людина наділена свободою волі», вважає:
1. фаталізм
2. волюнтаризм
3. ірраціоналізм
4. провіденціалізм
10. Термін «теодицея» означає з лат.:
1. «виправдання Бога»
2. «існування Бога»
3. «піднесення Бога»
4. «кара Божа»
11. Положення Тертуліана «Вірую, тому що абсурдно» треба розуміти так, що:
1. світ абсурдний, знати про нього нічого не можна, можна тільки вірити в усе існуюче
2. тільки вірити абсурдно, для того і даний людині розум, щоб пізнавати світ
3. я вірую в зовсім абсурдні речі і тому краще в них не вірити
4. предмет моєї віри абсурдний з погляду розуму, але це ще більш надихає мене
вірити в нього
12. Загальні поняття існують „до речей” вважали:
1. номіналісти
2. реалісти
3. конвенціалісти
4. схоласти
13. «Вірую, щоб розуміти» - це положення:
1. апологетики
2. містики
3. схоластики
|
|
4. казуїстики
Загальні поняття - це імена речей, вважали
1. номіналізм
2. креаціонізм
3. матеріалізм
4. реалізм
15. Визначаюча риса середньовічної філософії:
1. матеріалізм
2. концептуалізм
3. теоцентризм
4. ірраціоналізм
16. Реалізм середньовіччя стверджував:
1. реальність фізичного світу
2. необхідність реалістичного відображення дійсності
3. реальне існування загальних понять
4. реальність Небуття
17. Роботу „Про град Божий” написав:
1. Августин
2.Аквінський
3. Ансельм
4. Абеляр
18. Бог за Августином є:
1. Начало світу
2. Творець світу з нічого
3. Першодвигун
4. Світовий розум
19. Завдання схоластики - це:
1. досліджувати соціальну дійсність
2. досліджувати природу
3. знайти раціональні докази віри
4. створити християнську філософію в протилежність язичницькій.
20. Існуюча у Середні віки картина світу отримала назву:
1. геоцентричної
2. геліоцентричної
3. механістичної
4. релятивної
21. Представником патристики був:
1. Августин
2. Аквінський
3. Аристотель
4. Абеляр
22. Не був схоластом:
1. Росцелін
2. Аквінський
3. Августин
4. Абеляр
23. Критиком схоластики був:
1. Росцелін
2. Д.Скот
3. Авіцена
4. Юстин
24. Представником арабомовної середньовічної філософії не був:
|
|
1. Авіценна
2. Аверроес
3. Ареопагіт
4. Фарабі
25. Теорія „двох істин” належить:
1. Р.Бекону
2. Д.Скоту
3. В.Оккаму
4. Т.Аквінському
26. „Бритва Оккама” стосується:
1. доказів буття Бога
2. заперечення теорії „двоїстої істини”
3. захисту християнської догматики
4. розуміння природи універсалій
27. Яка риса характерна для середньовічної філософії:
1. есхатологізм
2. раціоналізм
3. емпіризм
4. сцієнтизм
28. Учення про спасіння душі:
1. метафізика
2. сотеріологія
3. діалектика
4. деонтологія
29. Мистецтво трактування священних текстів, що розвинулося у Середньовіччі:
1.екзегетика
2. містика
3. нумерологія
4. пропедевтика
30. Містиком був:
1. Аквінський
2. Демокріт
3. Гуго Сен-Вікторський
4. Тертулліан
31. Представником Середньовічної філософії не був:
1. Аквінський
2. Демокріт
3. Росцелін
4. Тертулліан
32. Яка з особливостей не характерна для середньовічної філософії:
1.еЕсхатологізм
2. авторитаризм
3. екзегетичність
4. сциєнтизм
33. „Віра запитує, розум віднаходить” вважав:
1. Августин
2. Аквінський
3. Ансельм
4. Абеляр
34. „Хто швидко вірить, легко помиляється” вважав:
1. Августин
2. Аквінський
3. Ансельм
4. Абеляр
35. Онтологічний доказ буття Бога вперше сформулював:
|
|
1. А.Августин
2. Т.Аквінський
3. А. Кентерберійський
4. П.Абеляр
36. Не належить Аквінському доказ буття Бога:
1. якщо є ідея Бога, то є і сам Бог
2. кожний предмет рухається, потрібна необхідна причина
3. Бог - вершина досконалості
4. Бог - остання мета, яка гармонізує всі доцільні процеси
37. Предметом спору про універсалії було:
1. триєдність Бога
2. методи спасіння
3. реальне існування загальних понять
4. місце Бога у світі
38. Встановіть послідовність філософів Середньовіччя:
1. Фома Аквінський
2. Бл. Августин
3. Філон Александрійський
4. Тертулліан
39. Встановіть послідовність написання філософських праць:
1. «Про град Божий» Бл. Августин
2. «Сумма теології» Фома Аквінський
3. «Про божественні іменах» Діонісій Ареопагіт
4. «Про началах» Оріген.
40. Знайдіть відповідність між основним принципом і філософом :
1. «вірю в те, що пізнаю » 1. Тертулліан
2. «вірю, тому що абсурдно» 2. Августин
3. «віра запитує,
розум віднаходить» 3. Д.Скот
4. «гармонія віри і
розуму неможлива» 4. Абеляр
41. Який український еквівалент латинських слів невірний:
1. socium – суспільство
2. homo – людина
3. natura – істина
4. ratio – розум
42. Який український еквівалент латинських слів невірний:
1. credo – вірую
2. Theos – Душа
3. physis – природа
4. antropos – людина
43. Встановіть послідовність гносеологічних принципів:
1. «Вірую, щоб розуміти»
2. «Вірую, тому що абсурдно»
3. «Я знаю, що я нічого не знаю»
4. «Я мислю, отже, існую»
44. Установіть відповідність філософа та епохи:
1. Августин 1. Відродження
2. Копернік 2. Античність
3. Арістотель 3. Новий час
4. Кант 4. Середньовіччя
45. Встановіть послідовність напрямків Середньовіччя:
1. схоластика
2. апологетика
3. неоплатонізм
4. патристика
46. Звільнення від церковного впливу є:
1. екуменізмом
2. контр-реформацією
3. секуляризацією
4. революцією
47. У філософії Відродження людина трактується, перш за все, як:
1. творець
2. політичний діяч
3. художник
4. раб Божий
48. Людина здатна змагатися з Богом у творчому генії – вважало:
1. Середньовіччя
2. Відродження
3. Античність
4. усі перераховані
49, Орієнтація на виявлення всієї повноти життєвих проявів людини зближає:
1. Середньовіччя і Відродження
2. Відродження і Античність
3. Античність і Середньовіччя
4. усі перераховані
50. Для Відродження характерна:
1. ностальгія за античною культурою
2. коментування текстів Св. Писання
3. віра в скорий кінець світу
4. заперечення значимості науки
51. Обґрунтування центрального місця людини в ієрархії світових сутностей належить:
1. антропоцентризму
2. теоцентризму
3. гуманізму
4. геоцентризму
52. Епоха відновлення ідеалів античності:
1. Відродження
2. Новий час
3. Середньовіччя
4. Просвітництво
53. Платонівська академія в 15 ст була відроджена у:
1. Римі
2. Флоренції
3. Парижі
4. Мілані
54. Основний об’єкт дослідження, міра речей і відносин для Відродження:
1. людина
2. Бог
3. природа
4. космос
Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 523; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!